Brrr....

01-03-11

Jag säger bara de, BRRR!!! Jag trodde iof inte att det skulle vara varmt i Los Angeles, men jag trodde att jag skulle klara mig på tights och jeans med linnen, långärmade och tjocka tröjor. Men ne då, de gick så långt att jag fick köpa vantar och halsduk =P Tur att det finns hm här i USA säger jag bara. Billigt och bra =)

Vi tar de från början, Jag och Julia flyger till Sydney för att spendera de sista två dagarna där. Synd att de va lite dimmoln när vi flög, men man ser ju lite iaf =)



Ser ni opera huset och harbor bridge? =)



Med våran vanliga tur så han vi inte komma längre än utanför flygplatsen innan de kom en kille och fråga om vi ville åka med hans buss till hostlet för endast 12 dollar. Ja tack sa vi och fick köpa en retur biljett för samma pris. Vilket kap =) Taxi hade gått på 45. =P Haha...

När vi kom fram till Hostlet förstod jag ganska snart varför de va ett utav de billigaste i Sydney. =P De va på en gata som aldrig va tyst. Vi bodde mitt i smeten av alla strippklubbar och "vuxenbutiker" =P haha. De sletnaste hostlet vi någonsin bott på också.

Här sov jag och julia i två nätter



Med tanke på våran gata så va de inte mycket av ställena som stängde innan kl 5-6 på morgonen. Himla roligt nör man inte hade någon ac på rummet så att fönstret som ni ser på bilden va tvunget att vara uppe så att vi inte skulle kvävas ihjäl av värme. När pubarna stängde så startade städmaskinerna igång. Ingen ro alls.

Våran utsikt från sängfönstret =P



Vi gick iaf ut på lördag kvällen på ett helt annat ställe. Inne i Darling Harbour. Där jag och Julia va sist gång när vi körde sista kvällen i syndey innan vi reste vidare. Förra gången om ni kommer ihåg de inlägget. Så hade staden invigning av de nya choppingcentrat. De va fyverkerier och massa folk. Denna gången satt vi på exakt samma ställe och drack öl och helt plötsligt så kom de igen. Fyverkerier. =) Denna gången vet jag inte varför, men vi hade otroligt mysigt iaf av att bara njuta av ett riktigt maffigt fyverkeriprogram.

Senare på kvällen gick vi på nattklubb. De är inte ofta, men ibland så. =) Vi lyxade till de med shottar och öl fram till kl 2 på natten =) Himla trevligt!

Iaf, de va sista tiden i Sydney och sen bar de av mot nästa stora land, USA =)

Flygresan gick hur bra som helst om man jämför med den vi hade från L.A. till Sydney med United Airlines sist gång. Vi laddade upp med lite smått och gott från flygplatsen in case off vi skulle få lika dålig mat som förra gången. Men när vi kom på planet fick vi för de första bästa platserna. De vi hade framflr oss va toaletterna. Så Vi hade hur gott utrymme som helst för fötterna, en stor teve framför oss på väggen. Vi satt i mitten, lätt att ta sig ut. Nära till toa som sagt och en vatten kran i väggen framför oss om vi blev törstiga. =) Vi fick till råga på allt väldigt god mat =) Så allt va tipp topp! =)

NÄr vi kom av ringde jag ett samtal och vi blev hämtade med en gång. Gratis lift till hostlet som vi skulle bo på =)

När vi kom fram till Banana Bungalow, som hostlet heter, så blev vi glatt överraskade. För de första så va som sagt flygbussen gratis, de betalde hostlet. Sen va veckopriset mycket billigt, vi blev till och med uppgraderade utan extra betalning till ett bättre rum. Internet ingår och är trådlöst överallt på hostlet. Vi har tillgång till skrivare, telefon och tvättmaskin. Gratis tvättmedel, frukost, lakan och handdukar. Gratis kaffe och te hela dygnet. Idag är de till och med gratis öl med en komiker i baren. =) Middagen kostar bara 5 dollar =) Fatta va bra eller?!.. Och vi bor på Hollywood Blv. Kan de bli bättre? Ne jag tror inte de.

Idag har vi varit på tur =) Varit äkta turister som har tagit massa kort =)



Vem blir inte glad av att se den skylten =)

Jag tog ett kort på oss när vi spegaldes i ett fönster. Så att ni kan se hur bilen såg ut som vi åkte i =P



Någon som har sett Pretty Woman? Här spelades den bla in.





Julia värmer sig med en varm choklad =)



På detta stället fanns de Otroligt mycket fina och enormt stora hus.



Jag värmer mig med en green tea =)



Man såg väldigt många fina hus, men så fort man kom till de större kändisarnas hus så va de enorma buskar överallt =P

Här bor iaf Madonna



Jennifer Aniston, huset uppe på toppen är sedan en vecka ute för 40 miljoner dollar =)



Elvis hus som han bodde i innan han dog



Playboy Mansion ingången, för de som är snygga nog att komma in ;)



Någon som känner igen denna porten? Ni kan ha sett den på teve för 1.5 år sedan. Säger de er något? ;)



Här är iaf fönstret till de sovrum som denna person dog i. =)



Ni får klura på den o sen kommentera svaret på bloggen ;)

Jag kunde bara inte låta bli ;)



Ett måste att gå och ta en öl.



Alltid lätt att vara efterklok. Dumt nog så hade vi ingen koll på att oscarsgalan gick dagen Innan vi anlände till USA. Tusan!!! Den va på söndagen och vi kom måndag morgon. Annars hade vi fått uppleva an stor röd matta över hela huvudgatan med mänger av kändisar som gått in just här.



Annars kan man ju leta upp dom på gatan ett par dagar efter när de lugnat ner sig lite så man hinner bli fotad med dom ;)



Jag hittade spindelmannen också i förbifarten =P



Ja vi har haft en himla bra dag idag måste jag säga. Med en halsduk, vantar och en ny handväska så gick de mycket lättare att genomlida kylan =D

Nu på kvällen har jag och Julia planerat resterande vecka, så de gäller bara att hålla oss till shemat så ska vi nog hinna med de mesta här i L.A. tror jag =)

Ni som undrar föresten, så är vi 9 timmar efter sverige i tid. Iaf här i L.A. Det kommer såklart att ändra sig ju närmare sverige vi kommer. Men i ett par veckor till så är de så här. =)


Kommentarer
Postat av: Fastera

Hej Malena!



Lite nostalgi när jag ser dina bilder.

Precis på de ställen du visar har även

din gamla faster varit du. Visst är det

härligt!! Var rädd om er. Kram fastera.

2011-03-02 @ 08:38:21
URL: http://fock.blogg.se/
Postat av: Linda

Fasen vad roligt ni har det nu, ser massa kända ställen och tillomed blir fotade med en massa, kommer la se en hel del mer kändisar där borta :)

För att gissa på den där porten så säger jag ju Michael Jackson :)

2011-03-02 @ 10:37:33
Postat av: Kristoffer

Haha kan inte hålla mig men de där boendet i Sydney passa väl dig perfekt! ;) Jag skulle nog kunna åka bara till Hollywood bara för bilarna! Måste ju finnas sjukt många gobitar där! För en gångs skulle verkar turen ha vänt för er med resor och hostel! Kyla e bättre än piss väder! =)



Kram kram

2011-03-02 @ 22:28:16
Postat av: mia

Mycket kul att se att ni har det bra. Lite trakigt att vi inte kan halla kontakten sa som vi kunde i Australien, men jag tankte att forsoka mej pa ett mess till Swe nummret. Jag ska tillbaka till lakaren pa Mandag, da far jag mina resultat. Tankte bara om du ville veta, for jag sa ju fredag forst. mys och ha kul nu sa far jag kolla in din blogg mera istallet for att prata med dej. Kram fran din syster Mia.x

2011-03-05 @ 09:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0