Dop för Emilia

10-07-11

Idag har jag varit på dop för Emilia, på min syster Marias födelsedag. =) Himla bra att de va på samma dag, så blir det lättare att hålla ordning =)

Jag pratade med Mia imorse och sa grattis. De verkade som de hade haft en bra dag. Varit och ätit på restaurang o grejer. Hon hade fått en gps av Shawn =)

Kl 15 va de dags att va i Antens kyrka. Malin kom i full fart 3 minuter innan med både dop klänning och Alice klänning som hade varit kvarglömda hemma i hallen. =P

Här sitter vi strax innan allt börja. Jag fick äran ha bli fadder till Emilia med. Så nu är jag fadder till båda tjejerna =) Så denna gången var det min tur att börja med att hålla i Emilia.



Här är vi redo att döpa Emilia



Även Anders syster Nina är fadder åt både Emilia och Alice. Himla smart att ta samma så kan jag tycka.

Efter dopet åkte vi alla hem till Anders och Malin där de bjöds på sill och potatis med hemma gjorde älgbiffar. Mmmm, va gott de va! För att inte tala om tårtan Malin hade gjort till efterrätt! Den slog allt! Mumma!!!

Alice i sin fina klänning =)



Malins kompis son, Walter i sitt busiga jag.



Den otroligt goda tårtan!!! =)



Alice i sin nya baddräkt och sin nya campingstol =)



En mycket lyckad dag slutade med att jag vart så mätt så jag va tvungen att gå ut o gå när jag kom hem =P


Igår så va det volleyboll tävling på Vita Sannar. Redan kl 8:30 startade det och ca 22 lag va anmälda.

Vi kom dit la upp picknick filten och började med att ta de lungt ;)



Vi fortsatte med lite uppvärming, som bestod av att spela plump =)
Dalle fixa papper och penna =P



De va dags för första matchen, de va olidligt spännande! Men efter mycket fram och till baka om vem som skulle vinna matchbollen så loosade vi den matschen. Men inte av feg spel, här är bevis på att iaf Andreas slängde sig för att rädda bollen.



Andra matchen vann vi överlägset =) Tredje loosade vi igen med nö o näppe. fjärde och femte vann vi lätt ;)

Men trots ett mycket bra spel av alla lagspelare i "Fockens team" så kom vi inte vidare.
De va dags för ett dopp i de blå.





Iaf för killarna =P Denna dagen slutade med pråmen fram tills stängning. ännu en lyckad dag =)

Emilia va ju hemma och hälsadepå i veckan, jag måste bara visa bild på hur söt hon är, för att inte tala på hur lika hon är Alice när hon va så här liten.







De va allt för nu, God natt med er =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0