Sista tiden i Coolum Beach

24-02-11

Nu är de bara två dagar kvar tills jag och Julia åker till Sydney. Alltså på lördag. På måndag bär det av till Amerika =) Fatta vad roligt det kommer att bli?!!!! =) Jag längtar så jag spricker känner jag.

I fredags iaf så gick jag och Julia för att spela Lawn ball. Det funkerar lite som boul. Man kastar först en liten vit kul som man ska komma så nära som möjligt med de andra större som man kastar efter hand. Skillnaden är att det finns en tyngd i dessa större. Så istället för att man ska kasta så rakt som  möjligt mot den vit lilla kulan så ska man kasta åt sidan, så att den svänger i riktining mot den lilla vita. A, jag vet inte om ni fatta, men de är iaf en typiskt Australiensk sport som jag tyckte att Julia skulle försöka sig på innan hon lämnade landet.



Jag måste säga att Julia gjorde ett riktigt bra jobb. Vi höll på en timme tills vi sedan gav upp av uttråkning =P

I söndags hade vi bokat bord i Mia och Shawns restaurang. Jag och Julia hade konstigt nog itne provat att äta där på kvällen en enda gång under tiden vi varit här i Australien. Så vi kände att det va dags. Vi Beställde tre rätters för att verkligen få smak av allt. O jag säger bara de, så J*vla gott!!! Himelriket kändes de som man va i.

Vi påväg till restaurangen



Den första rätten som kom in va en aptitretare. Liten taste av soppa med smak från gröna ärtor.

Förrätten som vi hade beställt bestod av bröd, som va nybakt riktigt gott och som man hade flingsalt och olja till. Även inbakta oliver med va de nu va runt. Tråkigt nog va vi så hungriga att ajg glömde som vanligt att ta kort på de =(

Varmrätterna som vi beställt tog jag däremot kort på. Mias rätt är den godaste risotton jag någonsin har ätit.



Min bestod av risotto också, fast med fisk =) Åh vad gott de va.



Julia tog något helt annat. Kött och potatis =)



Desserterna va också att dö för. Julia tog vit choklad och crisp med glass och lite smått och gott runit i kring.
Jag tog choklad, de va lite liknande som choklad mousse & chokladpudding fast hårdare. Med kex till.
Mia tog äpplepaj med vaniljglass.

Detta kan ni ju förstå att jag verkligen inte han ta kort på, efterrätt är svårt att hålla fingrarna borta från. Men jag tog kort efteråt =P Men de är nog ingen ide att lägga ut. 

I måndags så va de fint väder, Mia jobbade till tolv och sen gick vi alla 3 till stranden. Vi bada och kastade freespee och pressade en stund. Glömde såklart att ta kort även där =P
När vi kom hem gick jag till gymmet och när jag kom tillbaka va de riktigt dåligt väder. Julia hade lyckats ta kort på de under tiden när de va påväg in.



Man ser verkligen skillnaden från hur de va till hur de kommer att bli. =P

Efter detta har de varit dåligt väder i flera dagar. Igår (onsdag) försökte jag och Mia spela tennis. De va sol i 5 minuter, men efter de så börja de blåsa så hårt att när jag sköt iväg bollen så blåste den tillbaka till mig. =P Haha, sen kom regnet. Men de va roligt att få provat tennisen här iaf.

Ne, nu blir de till att börja tvätta och packa snart =) Weho!!! Hoppas att man kan komma åt någon dator där bara så att jag få chans att blogga lite och lägga ut bilder på allt vi gör =)

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Gytt!



Kram

2011-02-24 @ 19:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0