När är de slut på dessa naturkatasrofer?

02-02-11

Tro de eller ej, men efter alla dessa översvämningar som har varit så trodde man att de skulle vara slut på all skit. Men inte då, jag antar att nyheterna sänder ut i sverige med om vad som just nu håller på att hända här nere. Det är en cyklon som heter yessi som kommer idag in över Queensland. Den ligger i skala 4 och är Riktigt farlig!!! Den är uppe i 200 km/h och är 70 km bred. Alla som bor i risk området ska flytta sig för man röknar inte med att de kommer att vara någon överlevade kvar där Yessi har svept förbi. Jag och vi andra här i Coolum ligger snäppet nedanför riskzonen. Så förhoppningsvis flyttar den sig inte neråt mer än tänkt! För då blir de inte roligt.

De är beräknat att Yessi ska komma in från havet om ett par timmar och hålla på i 12 timmar innan den börjar att lugna ner sig. Helt sjukt!

Men tro inte att New South Wales och Victoria som är staterna nedanför har de lugnt o skönt och klarar sig ifrån allt detta. Ne då, översvämningarna nådde dom efter att de hade varit kaos här uppe i Queensland. Så dom har haft de jobbigt dom med. O nu när de börjar rinna undan så har de fått brandvarningar. De är så tort så just nu, idag, så är de bränder som är på över 1000 hektar stora. Och mer blir de.

Jag säger bara de, när är de slut på dessa naturkatastrofer?

Samtidigt som vi här omkring har haft sån himla tur med allt, (än så länge) =P

Vet ni vad vi gjorde igår? =) Vi åkte go kart! De finns en utomhusbana som är rikigt stor och tydligen så hade de köpt in nya snabbare karts nu för ett par månader sedan. Då va vi ju tvugna att prova de. Vi bokade för 30 minuter eftersom banan va så pass lång. Så att man fick köra några varv. Bara de att efter 15 minuter så kom regnet. Min tanke när de första dropparna kom va bara skit i de, jag kör tills de ryker. Men de skulle jag visst inte tänkt. =P För två sekunder senare gjorde jag en 360 och lite till och landa inne i däcken =P Haha, men kul va de. Jag fick snart hjälp av crewn och körde direkt därifrån. Efter min fina snurr så började alla att snurra omkring på banan. Fatta hur halkigt de blev eller?! =) Stora pölar på banorna med varmt vatten eftersom vägen va så varm. Ni kan ju tänka er hur Pisseblöta vi blev =P Lite kul va de.

Shawn kom på att han hade mobilen i fickan så han gav upp 8 minuter innan vi va klara. Julia kom på efter lite regn att hon hade ett vitt linne på sig, så resterande tid fick bli mer crusing med en hand på ratten och en på brösten =P Jag och Mia bara körde, passa på att ha roligt medans man kan =) De tråkiga va att de fanns ingen tidtagning, så man hade ingenting att sträva efter. De enda man gjorde va egentligen att bara köra, o kartsen va inte direkt snabba heller faktiskt. Så ne, de blir nog ingen mer ggn där. Inget kan än så länge jämföra sig med Trollhättan tycker jag. Där är de perfekt!

De bästa va att Julia blev lite sugen på att åka till thn för att prova där. Detta va hennes första gång att köra go kart, så nu jäklar ska hon få prova på i thn när hon kommer hem. O Madde, du ska med! =)

Åh, en sak till. Jag och Julia va på bio igår och såg BURLESQUE. Ni som inte har sett den än, Gå o se den!!! Jag vill ju inte ge någon värsta höga förväntningarna, men den va riktigt jävla bra asså!!! Jag trodde verkligen inte de efter att ha sett trailen, men ändå så att jag ville ha sett den. Nu efter att ha sett den så är jag riktigt nöjd att jag gjorde de! Jag lär köpa den när den kommer ut på film =) SE DEN!

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Säger det igen, håller tummarna för dig och Australien att det kommer gå bra! Det är otroligt tråkigt... Haha gokart och blött!? Det är ju hur sköj som helst, sladda med skiten! Du har lite att lära innan jag slår dig..



Kram

2011-02-02 @ 00:43:26
Postat av: Fastera

Hej Malena!



Hoppas verkligen ni klarar er.

Hörde på radion idag (2/2) att det är starkaste

cyklonen ever 80 - 90km/hour.

TÄNKER PÅ ER! Fastera!

2011-02-02 @ 07:29:43
URL: http://fock.blogg.se/
Postat av: Linda

Ah hörde på nyheterna att det kommer en storm över er.. säger som du, ska det aldrig ta slut? oturen fortsäter.. Men eftersom det gått bra hittils så drabbas ni säkert inte nu heller =) Ska hålla mig uppdaterad..



kram kram kram kram

2011-02-02 @ 12:51:33
Postat av: zandra

Tänker på er där nere hoppas ni klarar det bra!

Kram från hela familjen!!

2011-02-02 @ 20:56:00
URL: http://zockervadd.blogg.se/
Postat av: zandra

Tänker på er där nere hoppas ni klarar det bra!

Kram från hela familjen!!

2011-02-02 @ 21:04:35
URL: http://zockervadd.blogg.se/
Postat av: Peter Eriksson

såklart du hittar någonstans att köra Go kart :P hehehe



Och måste vart sjukt kul att köra i regn, hade lätt jag gjort :D Hehe, hon var väl inte topless under linnet? då kan jag förstå de, annars är det ju bara att köra på :D



Låter som en farlig och intressant så kallad semester med jobb du är på :D hehehe, håll dig ifrån faran bara så blir alla nöjda :D



ha det så kul där borta :D kram

2011-02-03 @ 18:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0