Caloundra

17-02-11

Nu har jag och Mia varit i Caloundra på semester som ni vet och jag säger bara en sak. Coolum Beach is the shit! =) Vi hade de jätte mysigt trots att de va regn o rusk väder. Men det finns iaf inget som kan jämnföra sig med Coolum där Mia och Shawn bor. Rena paradiset här vill jag lova. Men iaf...

Vi kom fram till hotellet på söndag eftermiddag. Så här såg de ut.







Vi bodde på högsta våningen såklart =) Med min höjdskräck =P Som tur va fanns de bara 6 våningar på detta hotellet. Ser ni havsutsikten vi hade? ;)





Poolen såg vi från våran balkong med =)



Första kvällen gick vi till ett mycket trevligt ställe som heter Fortyfive 51. Fråga mig inte om valet av namn, för jag vet inte =P Men här spenderade vi större delen av kvällen iaf. Mat för 8 dollar och drink för 5 dollar. Helt ok =) Livemusik va de hela kvällen med.



Kort på hotellets utsida. Om ni ser på botten, bakom telefonkiosken, så ligger restaurangen som vi va på. Med andra ord i samma byggnad som vårat hotell. Hur bra kan de bli? =)



På Alla hjärtans dag lyxade vi till de med en mousserande i rosa =)



Så här såg himelen ut större delen av tiden som vi befann oss i Caloundra.



Min outfit på Alla hjärtans dag =)



Skål



Tanken att de va alla hjärtans dag slog ju inte riktigt förens vi skulle gå ut och äta. "Hmm, undra om de finns några bord lediga på restaurangerna? =P Smart, kanske skulle kollat upp de innan."

Så när vi kom ut för att hitta en bra restaurang så va de ganksa fullt. Alla, och nu menar jag verkligen Alla ställen hade dukat upp bord för två =P Under den tiden jag och Mia hade letat restauranger längs med gatorna upp och ner så såg vi inte ett enda bord där de satt mer än två pers. De va BARA par, överallt!!!! Jag skämtar inte. Hur orkar folk? Men vi hittade ett bord till slut. Också för två, fast skillnaden va att vi va dom enda som inte kom som par. Ni kan ju tänka er hur kul de är att sitta på restaurang, där det är smockat med folk. Runt dig överallt sitter de kärlekspar, för att vi fick sitta mitt i smeten också =P Som pussas och myser hela tiden. Ja, jag säger bara de. "In med flaskan." =P Jag och Mia beställde in en flaska mousserande som vi skulle dela på till maten. Himla lyxigt =)

Detta stället va de bästa av de bästa. Om ni någonsin åker till Caloundra i Australien så gå till La Dolce Vita. Dom har Riktigt god mat där. Så efter att fått i oss allt vinglade vi så smått hem.

Dagen efter började i samma bar som första kvällen. Vi tog en drick för 5 dollar och tacos som de serverade den kvällen för endast 2 dollar =) Super gott. Vi gick efter en stund vidare till La Dolce Vita som vi va på 2:a kvällen. Vi kunde inte motstå den delikata smaken från maten. Så vi tog en drick även på detta stället och betällde in ytterliggare mat =P




På dagarna va vi ute och strosade runt i staden. Vi gick powerwalk längs med stränderna och handlade lite små saker. Vi hade tänkt attt hyra tandhemcykel också. En med fyra hjul och tak över huvudet. Men han som hade hand om de ville inte svara på telefonen. Så sorligt nog blev de inge med de. De hade varit himla skoj annars.

Ja, och så va de avresedagen. Packa ihop, för att åka hem.



Borta bra men hemma bäst =) Man blir inte ledsen av att bo i Coolum iaf de är en sak som är säker =)

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Jäklar vad brun du har blitt! (Y) Tur att du vart nöjd med Coolum! Passa På ;)

2011-02-17 @ 11:00:14
Postat av: Linda

Håller med Kristoffer, fasen vad brun du är =) Såå fint! Väldigt fina kort på er två också. Verkade som ni hade det väälidigt mysigt!

2011-02-18 @ 00:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0