Nu ska ni få se... haha

10-10-16

Hmm, vad har vi gjort för att sysselsätta oss de senaste? tihi...

Man har fått höra ett tag att Mia saknar tavlor på cafet. Det brukar var så att det är någon som söljer sona målade tavlor och hänger då upp dom där. En del har blivit sålda och de senaste som hängde uppe va kockens. Men den kocken har dragit till Sydney, så nu är de vita väggarna alldelles tomma. Så vad gör man då? Jo, Vi sätter oss ner och målar var sin =P

Vi gick till ett ställe som har en färdig vit tavla av duk material och köper färger till, för att sedan gå hem och bara spräcka ideer av allt som finns. =)

Vi köpte två tavlor, en stor och en lite mindre. Och började med att måla bakgundsfärgen.



De va första och här är andra...



Sen började vi måla på den gröna, alla tre samtidigt. Det blev bara värre och värre ju mer vi målade =P Jag fick dock inte bild på den när vi bestämde oss för att måla över den. Men jag tog en när vi börjat måla över den med brunt. =P



Det blev helt hej kom och hjälp mig så vi började måla över med grönt först, men allt syntes igenom så vi fick helt enkelt ta brunt. Bara de att vi inte hade så mycket brunt som grönt så vi fick snåla som tusan. =P Så himla synd att det blev fel, för den gröna va mycket snyggare. Jaja, nya ideer och hoppas att det blir bättre andra gången. =)



Så himla svårt att måla en tavla som man vill ska bli bra och passa in i cafet. När man inte har målat sedan i skolan för x antal år sen så är de svårt att veta hur man ska göra. =P

Här är den andra tavlan som vi inte vågade leva ut riktigt lika mycket =P



Resultatet blev iaf så här, haha....



Vi hängde upp den lila i cafet igår, och de va väl ingen tavla som passade in i färg direkt. =P Så vi ska för skojs skull hänga upp den bruna i stället för den lila. =) Visst blev dom fina? tihi.... Ni behöver inte tycka om dom =)

Men roligt va de iaf, en stund åtminstonde. =P

Kommentarer
Postat av: Mami

Hej mina flickor! Tycker att tavlorna blev toppenbra och jag brukar kunna se vad som är bra konst. Ska visa dem för moffa och få hans kommentar. Den fösrsta som blev övermålad såg jättefin ut tyckte jag, varför målade ni över den? Ni får göra en till i grönt för det passar ju så bra på cafeét. Kramis och måla på ni mina små konstnärer. Mami PS: Tack Maria för alla fin kort du skickat på mailen.DS

2010-10-16 @ 15:21:47
Postat av: Zandra

Du har mail:P

Jag har köpt webcam och uppgraderat skype :P

KRAAAAM!

2010-10-18 @ 20:56:35
URL: http://zockervadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0