Mackay...

10-10-25

Jag tänkte jag skulle hinna med ett par bilder så ni får se iaf. Jag har inte så jätte mycket tid, men de är ju alltid kul att läsa en uppdaterad blogg även om de bara är lite varje gång. =)

Vi åkte/körde bil från Coolum i fredags morgon. Låg på vägen i ca 11 timmar. Framme i Mackay tog vi en lätt öl på en pub och sen åkte hem till Alex mammas hem. Här känner man sig som hemma kan jag lova. Blir bjuden på mat och sovrum.

Jag tar en promenad på morgonen kommer tillbaka till huset för att ta ett dopp i poolen =) Riktigt härligt.

I fredags kväll när vi kom hit, så va de bara till att byta om och sen vidare till en så kallad Girls night in. Vilket va en välgörenhet för bröstcancer. Man betalde 5 dollar och sen fick man tilltugg med mouserande vin, en mycket bra modevisning. Massage i 5 minuter, sminkkurs i 10 minuter och en hel del annat. Lekar som kunde bestå av att alla delade upp sig i 4 grupper. Vi fick ett helt gäng med tidningar, sen skulle man klä en tjej i tidningar och göra en så bra putfit som möjligt =) De va riktigt kul och sen hur kreativa folk va. Jag ska försöka lägga upp lite bilder på de 4 tjejerna när de har tidningsoutfiten på sig.

I Lördags åkte vi in till Mackay för att kolla runt lite bland affärer och på kvällen åkte vi till ett ställe vid en hamn för att äta på restaurang. Jag åt för första gången fish and chips. Fisken som jag åt va makrill =)

Här är en bild ifrån Girls night in. Det va dansuppvisning också =)



Modevisning i tränings kläder



Pyjamas =)



Så här såg tjejen i tidningspapper ut efter att Julias lag va klar =) Skit najs. Till och med en plånbok i handen =P



Och detta är på alla fyra som va med i tävlingen. Visst är Tjejen som jag visade ovanför snyggast? =)



De va väl de jag hade att visa från den kvällen... En riktigt mysig kväll, men trött blev man allt på slutet. Vi gick ju dock upp kl 4 på morgonen för att åka hela vägen hit. =P

På lördagen så tog jag lite kort på Alex mammas katt =) En mycket söt katt vid namn Missie



Alex va i samma stund i full gång med att tvätta sin nya bil som han köpte precis innan vi åkte till Mackay. Hans gamla gick sönder lagom till vi skulle åka, så det blev ett flux köp av bil, med riktigt bra resultat. En mycket skön bil att åka långt i och en bra bil på vägen =)



Senare på kvällen när vi hade ätit på en restaurang vars namn va lighthouse, så tog vi lite kort på oss. =) Här är Julia, Margret och jag.



Peter, jag, Alex och Julia



Det va också en mysig kväll. Vi gick och strosade längs med hamnen och hamnade på ett 18 års party på en bar, med massa bra musik som vi spelar i Sverige =)

I söndags va vi på en slags Musikfestival. Det va i en park med lokala band som spelade och dansade. Det va marknadsstånd ståendes runt hela parken. Så det fanns en hel del att titta på. Jag och Julia blev lite halv kändisar till och med. =P Den lokala tidningen kom och intervjuade oss och tog kort på oss, så dagen efter hamnade vi med i Daily Mercury, (eller vad den nu heter) =P Kul....
Föresten, först av allt på dagen så va vi på flygplatsen och hämtade upp Alex syster med barn. En helt underbart söt liten flicka =) De va med på musikfestivalen. Kolla här vilken liten sötis.



Sen va faktiskt Alex mamma med och dansade lite grann. Hon håller på med Yumba två ggr i veckan. Margret som hon heter är damen i rosa byxor =)



Jag har massa foton, men jag kan inte lägga upp alla känner jag. De flesta är ändå på den söta tjejen som heter ngt i stil med Erabella. Väldigt unikt kan jag tycka, men fint ändå =)

Sen har vi också varit i en national park där de va mest regnskog. Men de va inte därför vi åkte dit, utan de va för Platypusen =) Alltså näbbdjur. Det har tydligen varit ett djur som Julia gillat väldigt mycket under sin uppväxt. Så med lite förfrågningar hur man kunde få se sånna i de vilda så fick vi faktiskt en hel guidad tur med Alex, Sam och Erabella. =) Platypusen är visst väldigt skygg och blyg, så det tog oss allt ett par timmar innan vi tillslut hittade ett bra ställe där de gömde sig =P

Lite söta är dom allt...


Sen såg vi detta fina djuret också =)



Och detta,



Och en annan liten söting som de nästintill krylla av i olika storlekar...



Ibland får man väl offra sig och visa sig sj också, så här är jag efter en liten stunds bushwalk.



Jag kan lova att det är högt där vi va. De tog en stund att komma upp på det kringelikrokiga berget. Koll in utsikten.



Jag vet inte om ni har hört talas om de fåglar som attackerar människor som cyklar. Alla som cyklar i detta land klarar sig inte bara med en cykelhjälm. Utan de får ha långa sprön som håller fåglarna borta. =P Helt sjukt jag vet. De hjälper inte alltid om du bara har ett par fjantiga plast strån som knappt syns. Ne här finns de många olika påhitt att ha från cykelhjälmen och ut åt alla håll =P Iaf, så här ser den fågeln ut. Ganska scary ögon ändå.



Ne de får va allt för denna gången. Imorn ska vi dra vidare mot norra trakter. Vi har hyrt en bil i en vecka för att kunna ta oss upp till Cairns. Och därifrån flyga ner till Melbourne. Sen vet jag inte riktigt hur resten av resan ser ut, förutom att vi på ngt sätt ska ta oss till coolum på 1.5 månader =)

Ha de så bra så länge...


Kommentarer
Postat av: Emma

Usch, jag är allt lite avis, ser ut och låter som att ni har det toppen där borta :) Ha en fortsatt trevlig resa!

2010-10-29 @ 00:27:52
Postat av: Alanhilde

Follow your dreams, you can reach your goals.

2011-08-18 @ 10:22:37
URL: http://alanhilde.blogger20.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0