Hej hopp...

10-10-19

Hej hopp,  här händer de grejer =) Nu har jag tagit en del kort för vi har varit på tur idag =)

Först och främst vill jag bara visa en grym pool på en restort som jag och Julia städar hos. Om de är så att ni planerar att komma till Coolum någon gång så skulle jag rekomendera att bo på Endless summer resort. Det är inte många ställen som man kan mä att rekomendera när man jobbar med de. För man ser oftast hur sketet det egentligen är, men här är de rent kan jag meddela. Noga ska de va! Och en mycket härlig pool här dom också =)



Mycket fint ställe. Sen har jag ju lovat att ta kort på cafet, nu hittar inte jag riktigt dom bilderna som jag tog för ett tag sen, men jag har en på halva stället iaf. Får leta mer efter de andra imorn eller något. =P



Igår, alltså måndag så jobbade jag och Julia på dagen, Mia va ledig. Så medans vi jobba så låg Mia och solade. Vi har äntligen fått bra väder. Stålande sol flera dagar irad nu. Hoppas att det håller i sig =) Iaf, när vi slutade jobba så va de min och Julias tur att lägga oss i solen. Undertiden vi pressa fick Mia laga mat =)

Senare mot kvällen så bestämde vi oss för att dra till surf club =) De va skoj att komma ut lite förutom att jag spelade lite på banditerna utan någon större vinst =P Mest förlust faktiskt. Men men, roligt va de iaf =) Här är jag och Julia innan vi går till Surfi...



Vi va hemma igen vid tio så de va en städad kväll för oss båda =)

Planen dagen efter va att jag och Mia skulle gå upp tidigt för att gå ut och gå. Och efter de skulle jag och Julia få en lektion i surfing av Travis. Men eftersom folk här är lite morgon trötta ibland, så fick jag snällt vänta. De blev en promenad och ett dopp i vattnet för mig och Mia vid halv nio och sen kl tio när alla va uppe så va de dags att åka på tur. Vi hade bestämt för att äntligen komma iväg till Mountville =) De har vi planerat ett tag bara de att man behöver typ en hel dag för att hinna dit och göra allt. Här är en bild på Mia och Shawn när vi åt frukost på något cafe längs vägen =)



Jag vet inte om ni har hört talas om the big pineapple. Men det är iaf en jätte stor ananas som man kan gå in i vad jag har förstått. Bara de att när vi kom dit så va de stängt. Himla typiskt. Jag fick iaf ett kort på den så man får se hur stor den är =P Om jag inte har helt fel så är de en stor ananas odling där som man kan ta del av. När det är öppet vill säga =P



Väl framme i Mountville efter lite felåkningar, så kom vi fram till ett mycket härligt ställe med underbar utsikt. Det va ett cafe som hade uteservering där. Himla bra ställe för att locka folk.







Inne i Mountville fanns det massa små söta butiker och hus. Här har vi Mia och Shawn med lite av de gulliga bakom =)



Efter att vi gått in i en christmas butik, souvenir butik och lite annat så va de dags att ta reda på var de fina vatten fallet ligger. Som vi har hört så mycket om. På vägen dit hittade vi ett ganska häftigt hus. Kolla in...



När vi precis hade parkerat bilen för att börja våran bushwalk till vattenfallet så stötte vi på en bushturkey som ville säga hej =)



Mia fitt for fight



Så här såg de ut efter 5 minuters walking. Redan där verkade de som vissa hade fått nog med att gå i bushen ;) Men Vi va ju där för att se de stora fallet. Så de va bara att fortsätta =)



1, 2, 1, 2 hej o hå vad de går =)



Första utsikten va inte så tokig måste jag säga =)



Vi hittade lite liander och roliga träd på vägen också...



Sen kom vi till de andra lilla fallet som ledde till de stora så småning om...











Till slut så såg vi de stora fallet =)



De ni, jag kan lova att de va häftigt att se. Man ser ju alltid så mycket bättre när man står där på riktigt än när man försöker ta kort och visa för andra =P Det tog en stund att komma hit, de som orkade och va klädda för de kunde ha gått hela vägen ner till änden på fallet, men mitt gäng orkade inte riktigt de =P Sen så va en LITE smått rädd för djuren i skogen, så vi vände och gick tillbaka till bilen igen. Ganska förståligt att vara rädd för djuren här nere måse jag säga. Man ska nog ha respekt för dom, för de är inte lika fredsliga som hemma i sverige inte. Och för först gången för både mig och Julia så såg vi ormar i Australien. Hon såg en på väg till vattenfallet, vilket jag missade. Och jag såg en på väg tillbaka. Jag försökte ta kort på den, men med solen ivägen för att kunna se vart jag skulle kunna ta kort och med tre personer bakom som bara ville fortsätta så va de inte lätt. Kanske tur de för man vet aldrig vad som händer uti bushen här omkring. Det är bara jag som är så nyfiken hela tiden och vill få med allt på bild. Men jag tog iaf en bild på måfå, och tro de eller ej, men jag fick med huvudet av den äckliga lilla krabaten. Ser ni den?



Så, nu tror jag att jag va färdig för idag, med bilder iaf. Dagen slutade med att vi stannade i Maloolaba (eller hur de stavas), För att äta lunch. Inget vidare ställe måste jag säga, så vi drog till mataffären och köpte korv med bröd istället för att ha till kvällsmat =)

Vi har precis nu sett en film som tydligen skulle vara bra. Men jag måste säga att de va en av de konstigaste filmer jag sett. Den heter animal kingdom. Är det någon som har sett den? Den är visst inspelad i Australien, men jag har sett bättre filmer här ifrån än den asså.

Jaja, nu blir de sängen för mig. Upp tidigt för att promenera med mia innan vi alla börjar jobba =)

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Det va inte en dålig dag de älskling, svårt att se huvudet vart de med ;) Fina bilder på dig=)

Snart skall vi prata=D



Puss

2010-10-19 @ 16:31:12
Postat av: Mami

Hej gumman! Vad ni har kämpat denna dag. Tur att ni inte råkade ut för några giftiga djur. Kanske att vi kan ta den turen när vi kommer nästa år? Verkar vara väldigt fint. Jag såg inte heller huvudet på ormen, kan det ha varit det som visade sig till vänster, i så fall var det ingen liten reptil? Kramis från mami

2010-10-20 @ 19:09:17
Postat av: Linda

Åh vad jag skulle vilja vara där :)

Någon gång ska jag dit! Så de så..

2010-10-23 @ 14:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0