Fina fåglar...

10-10-21

Som ni kanske vet så har vi väldigt fina förlar här som väcker en på morgonen. De sjunger långa truddilutter med alla möjliga olika toner.

Jag och Mia va ute och gick kl 5 imose för att gå en morgonpromenad, då vi öpptäckte några av dessa fina fåglar. Som tur va så hade jag iaf med mig mobilen. Så jag fick ett par kort på dom. Tänkte att ni skulle få se med. =)







Det finns många väldigt stora fåglar också. Papegojor vita som svarta. Här är ett par svarta iaf =)



Sen så har vi några halv stora ödlor som jag och Julia går förbi varje dag på väg till jobbet =) Julia brukar snö ut mig i gatan när vi går förbi dessa buskar för att hon inte vill se dom. ( på nära håll iaf ) Så en annan får helt enkelt gå fram och ta kort på dom. =P





De va dom bilderna för den här gången, nästa gång jag bloggar kommer de nog handla om våran resa. När vi får tillgång till internet förstås =) Vi åker mot Mackay imorn (fredag morgon) för att senare dra vidare mot cairns och ta en buss där ifrån längs med hela östkusten fram till Melbourne. Runt den 16 december är vi förmodligen tillbaka hemma igen.

Nu ska vi ut och kolla på ryggsäckar till resan. För att kunna bära så smidigt som möjligt på allt vi ska ha med oss. Hej då så länge =D


Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Fölar? E de fåglar på aus/sve? =) Hoppas nu att ni får en underbar resa älskling och ta hand om varandra så det inte händer nått!! Köpte Code förut=) Hoppas du gilla den bäst! =)



2010-10-21 @ 16:19:39
Postat av: Linda

Hoppas ni får det kul på resan :D Ska bli kul att få se massa bilder från det sen ;)

kram kram

2010-10-23 @ 14:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0