Sydney so far...

10-11-18

Nu har vi varit i Sydney i en vecka vilket har varit mycket trevligt! =) Jag gillar verkligen Sydney! Det har nog mycket med läget att göra ändå. Det är lite som Stockholm. De här med att det finns vatten och hav runt om och inne i staden gör de som mycket mysigare. Sen har vi inte riktigt lika mycket mysiga cafeer och restauranger i sverige. Överhuvudtaget! Tänk om vi kunde gå ut i Vänersborg för att äta frukost. Det finns inget ställe som har öppet förens tio hemma och då är det bara macka eller fika som gäller. Inga scrambled eggs eller turkish. Tycker jag är synd =)

Iaf, Det vi har gjort hittills är att se Opera huset såklart! Flera gånger och länge =) Jag fick till och med gå in denna gången. Det fick jag inte sist. Vi har kollat in Harbour bridge, Manly beach, Sydney tower, Darling harbour och dess restauranger. En sak som vi ska göra denna gången är att gå på Harry Potter i världens största IMAX. Det är en 3D bio som även visar vanliga bio. Som Harry potter =P Så det ska bli askul. Vi har köpt biljetter till imorgon (fredag).

Vi har även planerat att åka till Blue mountains på lördag och på Söndag åker vi nog vidare till Newcastle.

Jag fick reda på av Mia att de har byggt världens största Shopping centra här i Sydney. Så de va vi tvugna att kolla in. Jag kan lova att de va stort, och lyxigt. Det fanns många butiker som va så pass fläshiga så att vi vågade inte ens gå in. Det va anställda folk som stod och välkomna dig för att gå in i butiken. Allt va i guld och glamor och glas. Ja de va lite kul och se faktiskt. Jag kunde ju inte hålla mig ifrån att handla lite saker heller. Jag har länge velat ha en långklänning och nu äntligen hittade jag en som satt perfekt. Jag hittade även ett par jeans skjorts och går lite högre i midlan ni vet. Skit snygga =)

Här kommer lite bilder på de olika saker som vi gjort

Även Sydney har ett litet hjul som man kan åka upp i, som så många andra storstäder har skaffat sig. Men när man är uppe i sydneytower så känns detta hjulet ganska litet =P



Operahuset



Harbour Bridge



En väldigt mättsam våffla med två glasskulor, chokladsås, gärdde och chokladströssel =) Tror ni jag orkar hela eller? =P



Jag på Manly beach =)



Lite kul att de har julgranskulor i träden på vägen =)



Sydneytower, operahuset och liten bit av harbour bridge =)



Jag glad för att få vara vid operahuset =)



Nu får de nog vara med bilder. Vi har ju fortfarande lite kvar att göra i Sydney så det kommer mer info och bilder vid ett senare tillfälle.

Ikväll blir de nog Resident Evil på 3D =) Hihi...


Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Cool sista bild! Synd att inte hela operahuset e med bara! Annars hade den vart riktigt bra!! Du gilar att hoppa du =P

Hur vart filmerna?!

Puss

2010-11-18 @ 18:36:44
Postat av: Anonym

Miss you darling!!!!

2010-11-18 @ 20:43:24
Postat av: Zandra

Haha mitt namn försvann...

2010-11-18 @ 20:44:07
URL: http://zockervadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0