Hej o hå vad tiden går...

10-11-25

De va väldigt va tiden går for när man har roligt =) Nu har vi ju varit på lite ställen sen jag skrev sist och lite därför jag inte hunnit att blogga. Jag måste bara visa en bild som jag har tagit till min mamma. Förra året jag och mamma skulle åka hem så stannade vi i Sydney över en natt och strax utanför där vi bodde så hade de gjort en gran i bara plast flaskor. Jag la ut den bilden på bloggen förra året. Detta året åkte jag förbi samma ställe för att kolla in hur de såg ut i år. Och så här hade de gjort denna gången =)



Heöa granen är av hjul istället. Så här ser "stjärnan" ut på närmare håll.



Sista hel dagen i Sydney blev en resa till Blue mountains. Innan vi kom fram så åkte vi förbi ett zoo. (för ovanlighetens skull på dessa buss resor) =P Här såg vi lite olika Australienska djur och fick till och med klappa koala denna gången =)

Här är en annan sorts kängru



Pelikan



Livsnjutare =)



De ser ut som de är kärlek vid första ögonkastet ;)



Super gosiga är dom dör att inte talla om pälsen =)



Man blir nästan rädd att den ska flyga på en när den kollar in en såhär =P



Visst är dom söta? =)



Vill ni inte bara krama om dom?



Dessa fåglar va häftiga att se så nära. Jätte stora och fina. 



Den här tyckte visst inte om mig för han räckte ut tungan när jag skulle ta kort =p



Tänk att dessa Tasmanien devil är farliga, de som ser så söta ut.



Väl framme i Blue Mountains så fick vi tagit lite kort vid vattenfall och andra utsikter. Det va helt enormt stort.









Innan vi kom fram till detta stället så fick vi välja vad vi ville åka mellan ställena. Det fanns två olika gonoler som såg mer och mindre läskiga ut (enligt mig). Jag valde att inte åka med någon av dom. Med tanke på min höjdskräck. Däremot fanns de ett alternativ som hette railway. Det va som att sitta i en berg o dalbanevagn. Fast den gick sakta och raka vägen. Det lät bra för mig, så jag valde att gå ner och ta den upp. Bara de att när jag kom hit så insåg jag att det va GANSKA stupt!!!. Livsfarligt att gå ner. Men de va redan uppgjort så de va bara att börja traska. Julia valde att ta en av gondolerna, så vi skulle synas nere i regnskogen. Bara de att jag fick med mig en svans som hade gjort sig illa i knät, så det tog en timme att gå ner. Bara de att vi hade endast 1h och 15 minuter på oss tills bussen gick. Julia satt och väntade och väntade och tillslut när jag kom va vi tvugna att åka tillbaka igen. Så de enda vi fick se va detta.





Dom hade gjort grotter och förklarat hur de jobbade lite förr. Jag vet inte så mycket för jag han inte läsa om de =P Jag han inte heller att gå i regnskogen och se allt som va runt om. Så de va bara att hitta den här Railwayen som jag hade valt att åka och även Julia. Ha trodde jag att den skulle vara bra för mig. FEL!!! Du hoppade i, hade inget säkerhetsbälte eller liknande som höll dig fast. Du satt åt ett håll, såklart åt de hållet som va ut ¨t regnskogen och utsikten över alla berg och dalar. Sen gck den raka vägen upp. jag menar stup rakt upp!!! Härre gud, jag visst inte var jag skulle ta vägen. Jag backade och de jag såg framförmig va stup rakt ner. DDär trodde jag inte att jag skulle leva länge till. Puh... Men jag klarade de.

Sen va de i stort sett raka vägen hem. När vi kom till båten "Captain cruses" tog den oss till hamnen i Darling Harbour och därifrån fick vi gå hem. De va inte så långt till där vi bodde. Eftersom de va sist kvällen i Sydney så haed vi planerat att ta en öl på en bar någonstans, vilket ALLA andra också verkade planera den kvällen. Konstigt tänkte vi att de va så himla mycket folk vid hamnen denna kväll och att alla va så himla finklädda. De måste va något. Vi gick hem duscha av oss tog på de finaste vi hade som för min del just nu har blivit långklänning =)

När vi tog oss ut och närmade oss Darling Harbour igen så började fyverkerier sätta igång. När vi va framme va de folk överallt och massor med fyvererier sköts upp, länge också.



När dessa va över fick vi höra vad varför allt detta firande höll på. Det va invigning för världens största shoppingcentra. Alltså de stället vi va inne i här om dagen när jag handlade mina nya kläder. =) Kul att de lägger så mycket pengar på av inviga de. =)

Så de va en perfekt kväll att gå ut och ta en öl på =) Förutom att de va lite ont om bord på restaurangerna och barerna. =P

Dagen efter åkte vi till Newcastle. Det är visst Australiens andra äldsta stad och de syntes =P De va dött, affärer hade stängt igen. Folk hade klottrat och målat på husen i centrum. De fanns knappt någon mataffär. Inga restauranger. Inavel allt ihop, för när vi kom in till den enda restaurangen vi hittade så stirrade de på oss och sa "ni är inte härifrån va?" A, ni fattar eller? Vi drog därifrån dagen efter.

Nästa ställe blev Port Maquire. Där bodde vi en natt, men där va de lite mysigt iaf. Mer att titta på och mysiga cafeer. Mycket backpacker människor och trevligt folk. =)

Igår kväll anlände vi till Byron bay. Här har vi tänkt stanna till på söndag =) Här ska de tydligen va väldigt mysigt också. Jag har nog hört alla prata gott om detta stället. Så de ska bli kul och se om det är så. De enda jobbiga just nu bara är att vi har hamnat i ett rum men två killar som röker STÄNDIGT!!! Jag får ont i huvudet och i halsen av all rökning. Men de verkar som de flesta röker här. Jag blir tokig! Är de bara jag som får ont i huvudet av rökning? De värsta är också att jag tror inte att de röker bara vanliga cigaretter =( BLÄÄÄÄÄ!!!

Idag gick jag upp, hittade en två dollar, men tappade bort den igen. =( Sen skulle vi ut och beställa frukost, jag ville ha yoghurt med musli. Efter att ha kollat på lite priser på olika ställen, hittade vi ett bra. Jag beställde de jag ville ha. Men när maten kom så fick jag frukt och yoghurt. Någon gammal yoghurt med gamla jordgubbar, utan musli. När jag skulle betala så kostade de betydligt mycket mer än de jag beställde gjorde. Så allt blev fel. Inte blev jag mätt på lite frukt och pyttelite yoghurt heller. =(

Alltid så här detta datumet. Så jag och Julia gick till mataffären och handlade lite sen hem och la oss. =P De är den bästa fördrivningstiden!!! =)

Hoppas ni har de bra hemma och leker lite i snön åt mig =) byebye


Kommentarer
Postat av: Fastera

Hej Malena!



GRATTIS, GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG. DET ÄR I ALLA FALL DEN 25:E NOV. HÄR HEMMA I SVERIGE.

DU, SÅ MYCKET FINT NI FÅR SE. KRAM KRAM VAR RÄDD OM ER. "FASTERA"

2010-11-25 @ 12:33:05
URL: http://fock.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

En erfarenhet rikare att bo bland andra som röker, surt=/ Du får skälla på dom som du gjorde på mig;) Grattis igen älskling!



Puss

2010-11-25 @ 19:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0