Great Ocean Road

10-11-10

Jag tänkte passa på att skriva lite om våran reda idag. Det tar sån himla tid om jag lägger allt på hög. Vi kom hem lite tidigare än planerat också så de va bra =)

Jag hade ställt klockan på 5.30 för att vara beredd att åka kl 6.25. Jag hade äntligen en jätte skön natts sömn för att inte tala om morgonen. Ni vet hur gott de kan va när klockan ringer och man ligger som en prinsessa i sängen. Så hade jag de, men de va bara att gå upp. Fast när jag hade ätit frukost och kom tillbaka till rummet för att dubbelkolla när bussen gick, så visade de sig att den inte skulle gå för ens 7.30 så jag hade kunnat sova en timme till förut. Typiskt, men jag kunde iaf att lägga mig igen o de va riktigt skönt. =)

Vi kom iväg och jag kände mig ytterliggare lite bättre idag. Dagens väder blev väl lite sådär såklart. Det va molningt, kyligt och till och med lite droppar regn på eftermiddagen. Men men. Jag ska visa lite bilder på vad vi gjorde. Hela dagen gick ut på att sitta i en buss och gå ur när vi kom fram till olika häftiga platser.




Ett av stoppen som ni ser här va de absolut roligaste på resan. Vi han knappt gå ur bussen så kom fåglarna och ville ha mat. De satte sig i händerna, på axlarna och på huvudet. =) Hur fina och söta som helst. =)





Vi såg även två vuxna och en bäbis koala, i de vilda förstås. Detta va inget zoo eller så, utan helt i de fria.

Nästa stopp va i regnskogen. Super fint, de va lätt den finaste regnskogen hittills som jag varit i.





De sista stoppen va vid de så kallade 12 apostlarna. Riktigt häftigt va de att se. Vi åkte runt allt för att se från olika vinklar. Tydligen så håller de på att rasa ihop en efter en. Men än så länge är de 14 kvar av de tidigare 18. Bergskanterna och allt runt i kring är rätt maffigt också!













Det va lite kallt när vi gick runt, men som tur va så hade vi filt med oss. Folk kom fram och sa att de tyckte vi va jätte söta och de som inte kom fram och sa något gock förbi med värsta leendet =) Tur man kan förgylla andras dagar lite =P



Vad ser detta ut som? =)







Detta är såkallad London Bridge. Eller har varit iaf, för den rasade för x antal år sedan. Men att den fanns i Australien hade jag ingen aning om =P



Det va dom bilderna jag hade idag =) De va skönt att få bloggat av sig med en gång =) Så fick ni se lite va vi gjorde sista dagen i Melbourne också.

Hörde att de snöade hemma nu igen. Tänk lite på mig när ni tittar ut vettja, så ska jag tänka på er när vi har de soligt och varmt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0