Gold coast

10-11-29

Nu har vi farit till guld kusten för att vara här i någon vecka. Här har vi tillgång till de mesta. Det bästa är att min systers mans syster har ett hus här som vi får bo i gratis. Hon är förtillfället i indien i 6 veckor och då erbjöd hon osss detta stället undertiden. Hur bra är inte de? =)

Vi har egen dubbelsäng, riktigt kök med kyl som vi kan ställa in saker i utan att vara rädd för att någon tar de. Vi har egen toalett med dusch och badkar. Men de bästa av allt, vi har tillgång till tvättmaskin utan att behöva betala mer än tvättmedel och kunna tvätta när vi känner fört. Så himla lyxigt.

Vi kom hit i söndags kväll, igår va vi ute i Southport som de heter här och kollade i affärer. Såklart så hittade jag mer kläder till mig =P som jag bara inte kunde hålla fingrarna borta ifrån =) Det blir nog en sak idag med. Hehe. Tur att vi inte har då långt kvar på resan tills vi är tillbaka till Coolum Beach, för det börjar att bli lite mycket att böra. Kläder och saker jag köper får inte riktigt plats i ryggsäcken, så jag får bära på allt i mina två händer =P

Som sagt vi stannar här en drygt en vecka och utforskar guld kusten, sen bär de av mot Brisbane. Dör kommer vi förmodligen vara några dagar med. Vi ska såklart åka förbi IKEA igen för att införskaffa lite julsaker igen som vi ska ta med till Coolum.

Bara så ni vet så har klockan ändrat sig för oss nu igen. Innan vi kom hit så va vi i New South Wales och där hade vi 10 timmar före er, men nu när vi kom tillbaka till Queensland så blir det 9 timmar före. Detta på grund av att Qld inte flyttar klockan men större av resterande del av australien.

Här har vi så varmt att det börjar bli omöjligt att sova efter sju på morgonen. Fläkten i taket är på men vad hjälper de. Fåglar väcker en med deras långa truddilutter och bilar som ska till jobbet far och flyger utanför fönstret som måste vara öppet om man inte ska dö av instäng värme här inne. Lite annat mog vad ni har hemma har jag hört =P

Ne, nu får jag ta tag i mitt liv och käka god frukost =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0