Canberra

10-11-15

Jag säger bara de, man slutar aldrig att förvånas!!!

För ett par dagar sen så åkte vi från Melbourne till Canberra. Vi va där över en natt bara. Det va en liten mysig stad med ett enda hostel. Vad jag har hört så blev Canberra huvudstaden för att man inte kunde enas om sydney eller Melbourne skulle bli de. Canberra låg emellan så de fick helt enkelt bli den istället. =P

Det vi gjorde i denna huvudstad va att äta middag på en restaurang på kvällen när vi kom. Vi åt frukost på en annan restaurang på morgonen. Och vi gick till ett av alla museum som fanns att titta på. Shangern på museum som vi valde va krig =)

Vad jag vet så har Australien aldrig haft ett eget krig, men däremot så verkar dom vara väldigt stolta över hur många de varit med och hjälpt till i. Det va väldigt många liv som ofrades för att hjälpa andra länder i krig. Så här kunde de se ut i museet.

Med mig och hatten =)











Det va två hela väggar fyllda med namn på folk som hade dött vid olika krig och blommor satta på väggen brevid en del namn. Kanske folk som känner de som har dött och sedan satt en blomma för att visa att de tänker på dom.



Det bästa va att det va helt gratis att komma in =)

Det va istort sett de vi han med i Canberra =P Sen drog vi vidare med Greyhound bussen mot Sydney. Endast tre timmar på bussen så va vi framme.

Här har vi planerat att va tills på söndag. Så det kommer allt att komma upp lite fler bilder och inlägg på vad vi gör här, men inte idag =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0