Tun

10-05-27

Den 13 maj åkte jag, mamma, pappa och lilla Alice till tun för att hälsa på min faster Lena och Conny. Men också för att Alice skulle få hälsa på deras hästar.

De är helt otroligt va många hästar de har nu för tiden. När jag va mindre och bodde hos Lena och Conny på sommaren, då fanns de tre hästar. Men nu, nu är de så många så de själva knappt håller räkningen. =P Men jag tror antalet låg runt 17-18 st. De är travhästar som förhoppningsvis blir sålda till duktiga tränare och sedan blir tävlingshästar. Dessa hästar har verkligen potential till att bli bra också. De är ju Lena och Conny som sköter dom =)

Jag tog lite bilder på dom också. =) Kolla här...

Denna lilla häst är bara tre veckor och damen bakom är mamman.



Här har vi en ännu mindre häst. Bara tre dagar, med sin mamma.



Sen de som är lite större, 1 år



och ännu lite större



De va svårt att få med alla på en bild eftersom de stod i olika hagar. Dessutom va hagarna riktigt stora, så jag hade nog aldrig fått med alla på en bild ändå. =P

Här är söta Alice ute och njuter av lantlivet =)



Så jäkla söt



När vi kom in fick hon rida på egen häst =)



Här har vi Conny



Lena och Alice kollar på kort i telefonen =)



Jag hoppas att vi kommer att göra en sån där dag som vi gjort förut. Att alla ses här i Tun inkl kusiner med barn o grejer. De hade varit så skoj =)
Jag pratade med min kusin Frida, som för övrigt fyller år idag. GRATTIS! Och då sa hon att detta måste fixas. Så Lena och mamma, planera!!! =)

Vi fikade massa gott och drack kaffe. Alice hon gillar verkligen fika, men inte kaffe =P Sen va de dags att åka hem. Alice verkar inte gilla att åka bil, man kan ju inte springa omkring då. =P Så raka vägen hem fick de bli =)



Kommentarer
Postat av: mia

Hallooo! Nu antligen hittade jag kommentar knappen, PHU!!! Det var jobbigt. Ja ja anyway, nu har det varit hastar for lange, haha, fina hastar dock. Mycket trevlig blogg du har, valdigt kul att lasa och framforallt se pa korten som du skickar. Invantar nu killarnas kort, sa jag kan se vad de ar for enna och kanske "halsa" till dem ocksa. Ja ja, hoppas att allt ar bra, jag har precis kommit hem fran Sex and the city 2. Helt ok. Kraaaam till min sotis syster. Kram kram.x

2010-06-16 @ 09:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0