Pepparkakshus...

10-12-18

Nu va de allt ett tag sedan man skrev här. Jag tänkte lägga upp lite bilder på de vi gjort de senaste. =)

Här är jag i min nya bikini

Brisbane, på väg till bion frammåt kvällen för att se Due date. =) Himla bra den.

I tisdags så åkte vi allihopa på picknick. =) Himla mysigt måste jag säga. Som vanligt så tajmar vädret in de med Mia och Shawns lediga dag =) Himla bra!

Najs utsikt hade vi också =)

En hel skön dag, som slutade som så många andra nu för tiden. Mario bros på nintendo wii =) Himla roligt när man kan samla stora mynt och upptäcka lite mer utöver de vanliga.

I onsdags fick jag hjälpa till lite på cafet, så där slutade min ledighet på ett par månader. I torsdags började jag och Julia jobba här i samma byggnad som vi bor i, Clubb Coolum. Himla tur måste jag säga. Som några av er redan vet, så regnar de väldigt mycket här. Tydligen så har de inte regnat så är mycket på 30 år. Men nu är de värre än så. Det är storm och hagel med blixtar som inte har ett enda mellanrum mellan sig.

Stormen gör så att utemöblerna på balkongerna flyger av och ner i poolen flera meter ner. Haglet är stora som golfbollar, förstör bilar och skulle förmodligen ge dig en regäl huvudvärk om du skulle få den på dig. Blixtarna och åskan håller på utan mellanrum. Nästan så man tror att det är dag när blixten lyser upp hela himelen på kvällen.

I igår (fredag), tog jag och Julia fram pepparkaksdegen som vi köpte på Ikea. Vi hade som plan att baka ett pepparkakshus och lite pepparkakor. De såg ut lite så här...

Frammåt kvällen när vi höll på att sätta ihop och pynta pepparkakshuset så dog strömmen av allt oväder. Då kom ljusen fram så att man såg något.

Detta är Julias sida

Och min =)

Ser ni vad de står på taket? =)

Vi har även köpt indgredienser till lussekatter så de blir nog snart av hoppas jag.

En sak undrar jag lite. Vi hade tänkt att göra risgrynsgröt imorn på 4:e advent. Men de har inget sånt speciellt ris som man ska göra de på. Finns de något annat ris man kan göra gröt på? Risottoris? vanligt ris? Funkar något eller går de inte alls? Är de någon som vet? Hade varit väldigt gott att göra det annars.

Idag har vi jobbat igen, imorgon blir de också jobb här på hotellet.

Kram och god jul på er så länge.


Kommentarer
Postat av: Peter Eriksson

inte dåligt snygg på stranden :D



Alla bilder vi ser är paradis :P så lite svårt att förstå allt snacka om hur dåligt vädret är, iofs så har jag sett att det regnar där när vi snackat på skype, men finns det inga bilder på det otroliga vädret på 30år? :P nyfiken hur sådant ser ut :D



annars var det ett fint pepparkakshus :D

(Gillar din nya bikini, hehehe)



ha de bra :D

2010-12-18 @ 22:21:07
Postat av: Kristoffer

Bikini eller baddräckt malena? Ja du lätt bikini, jag har inte fel! Fin vart den med du!



Någon som kan säga vad det står?!



Kram

2010-12-19 @ 10:33:24
Postat av: Zandra

Snygg bikini vännen :)

Fan va brun och snygg du är :P

Julkänslan på topp nu då?

Tack för julkortet, jag vill prata någon dag innan jul :) pöss o kram!!!

2010-12-20 @ 07:50:58
URL: http://zockervadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0