Lussekatter & Golf

10-12-23

Nu har jag och Julia bakat lussekatter. Vi lyckades göra 23 stycken och efter 10 minuter så va de bara 5 kvar =P Vi tog fram julmusten och pepparkakorna vi hade baka ett par dagar innan och hade lite julmys =)





Så här ser de ut i lägenheten efter vårat julpynt. Ser ni den fina tomten på fönsterdörren? =)



Igår va jag och Julia ute för att köpa lite julklappar till Mia och Shawn. Om man säger så här, Mia är super lätt. Det går att köpa hur mycket som helst. Man får bara prioritera vad hon mest vill ha eller behöver. Men Shawn, även om vi har levt med han i 3.5 månad så blir de inte lättare för de. Men vi får hoppas att de blir bra ändå. Lite fiffiga har vi nog varit tror jag.

I måndags kom Alex hit och hälsade på. Så i tisdags passade vi alla på att åka ut till golfbanan och spela lite. Innan vi börjar måste man visst strecha. =)



Sen ska man ha någon som kör runt på klubborna =)



Då va de dags att börja spela, här är jag i full action.



Mia in action



De kan bli lite långdraget när en annan ska spela. Eftersom jag bara provat en gång innan. Då får de lite mer proffsen stå och vänta så länge =P



Synd bara att de va för blött i gräset. Vi hade tänkt att köra runt i golfbilarna, men de gick inte. Då får vi helt enkelt ta en golf dag till. =) De är ganska kul att spela golf tycker jag. Förutom när de kommer ikapp folk bakom. De är lite stressigt spel måste jag säga. Hade man varit själv ute på banan hade de inte varit några problem skulle jag tro =P

Idag blir de till att prova göra gröt på vanligt ris. De finns som sagt inget rundkornigt ris här nere och de är heller ingen som kunde svara på frågan. Så nu blir de upp till bevis idag. Jag ska försöka komma ihåg att ta kort på gröten innan jag äter upp den så får vi se hur de ser ut. =)

God jul till alla där hemma! Jag vet inte om jag kommer blogga något mer innan julafton. Kanske, kanske inte. Men i annat fall få ni ha en jätte bra julafton!

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Lika som bär för fan! =) hahaha



God Jul på er med!!



Kram

2010-12-23 @ 16:16:41
URL: http://§
Postat av: Zandra

GOD JUL <3

2010-12-24 @ 13:37:31
URL: http://zockervadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0