Julafton :)

10-12-27

Först vill jag börja med att visa er min julegröt som jag och Julia gjorde häromdagen =) Den blev jätte lyckad på vanligt ris måste jag säga. O va enkelt de va. Visst att de tar lite tid, för man måste vänta på den att gegga ihop sig, men vadå. De här måste jag göra oftare =) Jag glöde ta kort första gången jag hälde i gröten i tallriken så jag fick fylla på en gång till =P



Sen skrev jag i förra inlägget om jag inte minns fel att jag skulle ta ett kort på granen. Så här är den =)

 

 

Mias tradition här nere, för att göra de lite svenskt, är att smaksätta svensk vodka med lite kanel och nejlikor. Och så här ser den ut när den är nybehandlad.

 

Eftersom vi firar Australisk jul nu så firar vi på juldagen istället. Klapparna öppnar vi på morgonen. Men först en puss

 

 

Om man inte har någon familje medlem som kan komma och fira jul så får man ta till sina vänner. Här är Mia och Shawns vänner som firade jul och åt svensk julmat med oss.

De va shawn som stod för julskinkan iår.

 

Sen har vi de allra bästa kortet på hela julen. Jag måste säga att de här är nog de finaste jag har tagit på länge. Så himla nöjd. Jag har till och med fått godkännande denna gången. Inte så vanligt nämligen att jag får de. =P

 

 

Man får inte glömma bort vad man har fått i julklapp heller. Så alltid bäst att dubbelkolla lite då och då. Påminna sig själv om vilka fina klappar tomten kommit med.

 

 

Sist men inte minst, de regniga och dystra vädret vi hade på juldagen här nere. De va lite solglimtar in i mellan men också lite regn droppar då o då.

 


Jag glömde visst att ta kort på maten när den stod på bordet. Men de vi åt va Jansson, köttbullar, rödbetssallad, lingonbröd, ägghalvor, julskinka och såklart julsnapsen som Mia hade gjort. =) Allt hemmagjort! Jag är mycket stolt över allt jag har åstakommit denna julen. Jag har nog gjort mer iår än vad jag har gjort i hela mitt liv tror jag =P Haha, nyttit o komma bort lite.

Jag fick en mycket bra julklapp ocskå. Presentkort hos frisören som jag gjorde slingor hos sist. Hon va riktigt duktig och jag skull verkligen behöva gå sit igen. Så de kunde inte blivit så mycket bättre faktiskt. =) Sen fick jag choklad också =) Mycket uppskattat!

Dagen efter juldagen blev de jobb för hela slanten. Så nu är nästan jul pengarna tillbaka på kontot igen =P Känns bra! =) Hoppas på att de blir mycket jobb nu framöver bara. Så man kan få ihop till usa igen. =P

God fortsättning till er alla!


Kommentarer
Postat av: Kristoffer

kan nog göra dig gott att vara i köket lite ;) Himmla trevliga bilder får jag säga! Men kanel snaps e de gött?! =/



Kram

2010-12-27 @ 11:46:14
Postat av: Zandra

Fin, fin jul =)

Snart nytt år, kul tycker jag för 2011 är det året du kommer hem, hahah =)

KRAM!

2010-12-28 @ 14:43:09
URL: http://zockervadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0