Påsk helgen...

10-04-12

Idag är de måndag och jag är rätt nöjd med dagen hittills faktiskt. Jag har länge gått och funderat på jobbet. Bra och dåliga saker. Men så kom jag på, varför inte göra livet lite bättre? =) Jag har fått tider som jag inte känner mig nöjd med och har inte tänkt så mycket mer på de. Bara gått och buttrat för mig själv. Men så slog de mig. Jag kan faktiskt göra något åt de. Det finns en anledning till att jag har fått de tiderna som jag har. Det är för att jag jobbar mer och mer i receptionen. Men det va egetnligen inte de jag blev anställd för. Det va bara något jag ville lära mig. Och det har varit något som jag har trivts riktigt bra med. Men att bara hoppa in lite här och där är varken bra eller smart. De blir jobbigt både för mig och för arbetet. Det är en sak om man är anställd receptionist och bara håller på med bokningarna. För då kan man lägga all energi på gästerna som där. Men om man har frukost och städ också, till o med på samma dagar ofta, så blir de bara fel.

Så idag bestämde jag mig för att säga att jag inte vill jobba i receptionen längre. Vilket jag tycker känns riktigt bra. Då kan jag lägga mer energi på frukost och städ. Och jag får ut mer av mina tider jag egentligen vill ha. Mycket bra! =)

Iaf, jag har lite att skriva om påskhelgen också. Jag tog lite bilder också...

Förutom att jag jobbade fredag, lördag och söndag med mängder av gäster så gjorde jag faktiskt lite annat också =)

I torsdags va jag ledig. Jag spelade lite tennis och sen på kvällen träffade jag faktiskt en trevligt vän som va och hemma i thn över helgen. De va riktigt skoj att få snackat lite =) Jag kom i säng ganska sent för att vara mig, men de gick rätt bra ändå.

På fredags kvällen fick jag besök av en katt i min lägenhet =) Vi kollade på teve tillsammans =) Sen om jag inte minns fel så hände inte så mycket mer. Jag jobbade över denna dagen och va ganska trött. De är lite typiskt mig att lägga mig tidigt när jag ska upp o jobba. O när jag säger tidigt så menar jag inte 22.00 utan halv åtta eller nått. =) Fast jag läste en del i min super braiga bok som jag lånat =) Eclipse...

På lördagen jobbade jag med Julia och de va riktigt skoj att få jobba med henne igen. De va allt bra länge sen nu. Helgen på jobbet gick förvånansvärt bra måste jag säga. De va nästan roligt att jobba =P
På eftermiddagen åkte jag till päronen för att äta påskmat =) Mumma!!! Jansson och köttbullar är de bästa som finns. Morfar och Farmor va där också och firade lite. Efter maten blev de massa påskgodis =D Mmmmm.... Sen blev jag mega trött... Då va de bara att åka vidare mot andra påskfiranden =P

Mammas fina påskbukett



Mamma i sin nya frisyr, som hon faktiskt blev nöjd med =P



Millan


Jag körde hem farmor och sen hämtade Mikael, Ida och Robin för att åka till Patrik på förfest. För min del va de förfest innan sängen =P När kl närmade sig halv tio åkte jag hem =P Då är de dags att sovaför lilla mig.

Lite kort från Patriks förfest









Söndagen va iaf sista dagen på jobbet innan jag skulle vara ledig igen, då betyder ju de att man kan passa på att parta =) Så Julia och Mathias fixade en fest hemma hos dom och de va jätte trevligt. Fast de blev mer som en förfest, för jag bestämde mig i sista sekund att jag ville till Arenan =P

Jag har väl egentligen velat åka dit hela tiden bara de att jag hade inte hört att någon annan skulle dit. Men så pratade jag med Zandra och som vanligt så han hon koll på allt vad som planeras och händer där upp i genom =) Så jag åkte dit. Först helt själv, men jag hittade väldigt snart någon att dansa med. =) Så himla skoj! Sen fanns de verkligen massa folk där som jag kände =) Mega skoj =D Efter en kvart eller något så ringde jag och övertalade Julia att komma.

Även om hon inte tyckte att de va lika skoj som jag, så tyckte iaf jag att de va skoj att hon kom =) Hon fick, trots hennes icke dans skor, dansat en del ändå. =) De va jätte kul där =D

Jag har iaf en bild ifrån Julia och Mathias fest på alla som va där...



På måndagen, som va min lediga dag från jobbet. Då passade jag på att hjälpa till lite i Henneviken. Vi va ett gäng som åkte dit och plöjde lite skog. =) Vi åkte från stan kl 8 på morgonen. Konstigt nog va jag pigg när klockan ringde så de va inga problem =) Vi var väl framme vid halv tio. Det ligger bort i bak in i skogen, så det tar en stund att komma dit =P

Sen höll vi på och jobbade till strax efter sex på kvällen. De va full rulle hela dagen =) Lite bilder därifrån har jag också =)

Lite suddig, men alltid ngt =P



"Our leaders"



Robin o Patrik



Shakira



Visst ser han ut som en riktigt bonne?! =)



Efter träden har blivit nersågade var vi tvugna att göra oss av med kvistarna...



Och stockarna skulle köras bort och kapas



Gissa vilket märke motorsågen har?... =)



Här är stugan vi ska bo i sommar igen =)



Grymmaste bilden hittills =)



För att inte folk ska tro att Patrik faktiskt blev sågad av Hinken så tog jag en bild efteråt. =)



De va väldigt mycket snö och väldigt blött hela dagen, men de gick förvånansvärt bra ändå.

Jag vetinte om ni har lagt märke till de på bilderna, men de va riktigt mycket snö i Henneviken. De snöade till o med när vi kom dit. Snön gick ända till knäna på oss... =)

På kvällen när vi kom hem va de bara att gå till sängs för att återgå till jobbet på tisdagen igen =P

De va väl de som hände för mig på påsk =) Hoppas ni hade lika roligt =)

Ses snart igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0