Shopping dag

09-09-24

Igar vaknade jag runt 6 da Mia skulle ta meg ut pa en langpromenad. Hon visade mig alla dessa otroligt fina hus som ligger ovanfor oss. De roliga med villorna har ar att de ar byggda pa hoga stolpar. Det finns sa mycket trad som inget tycks vilja ta bort, istallet bygger de hus pa flera meters hojder for att fa den vackra havsutsikten =P

Har ar de huset som Mia och Shawn tydligen vill ha nar de blir "stora". Hihi.



Har ar ett annat fin hus som de haller pa att bygga upp.



Dessa husen ligger sa hogt man kan komma. Det ar en valdigt brant backe och valdigt lang, men de hus som ar pa toppen, dom ar ju byggda pa mark om man sager sa. Inte pa nagra stolpar. Har ar ett hur som ar lite ovanligt byggt och ar nog mestadels gjort av glas.



Sen sa har vi ju dessa roliga faglar igen =P Kolla in den ovre, han maste haft en jobbig fylla, for han oga ar helt rott.



Detta ar en av deras vanligaste faglar



Sanna har trad finns det overallt och jag har fortfarande inte fatt reda pa vad det ar for nagot. Men troligtvis ar det som ser ut som frukt inte atbart iaf. =P



Efter att vi hade varit ute och gatt i ca 1.5 timme sa lanade vi bilen for att aka och kopa nybakt brod till frukosten. Nar vi kom tillbaka till hotellet (dar vi bor) sa at vi sa vi storkna. Man blir LITE smatt hungrig nar man ar uppe flera timmar och inte far i sig nagon mat. =P Vid 10 tiden hade vi lovat bort oss for att folja med June och Dave till deras vanner som bor nagra meter ifran oss =) Dar skulle vi fa aran att smaka pa en hemmagjord fruktkaka. De ar tydligen nagon som ar typisk Australien. Att ata fruktkaka, speciellt pa jul. =/ Den va allt god, men jag gillar nog battre vara mjuk kakor som vi bakar hemma =P

Efter detta trevligt besok hos Gay och Gail, sa hade vi ater igen lovat bort oss. =) Vi skulle aka med June och hennes van Yvonne till ett mega stort kopcenter. O nu pratar vi inte overby har, utan sakert tre eller fyra ganger storre. =D Assa hade jag vetat de sa hade jag nog akt dit nan dag nar jag hade fran oppning till stanging pa mig att ga igenom allt. Men nu hade vi bara ett par timmar. Shit vad mycket affarer. Jag hittade faktiskt lite ocksa. Jag vet inte hur jag ska kunna fa med mig allt hem, men de ordnar sig val antar jag =P
Antligen hittade jag mig ett par sandaler som jag har letat sa efter. Jag kopte en t-skirt. Mer som en mys t-skirt lixom. Ett par orhengen och ett halsband. Sa jag ar nojd och Mia med sakert. Hon kopte skor och svarta korta byxor till jobbet. Jag har tyvarr bara en bild ifran nar vi va och handla, Sa har ar de.



Helt plotsligt nar vi va pa vag att aka hem, sa ser vi hur disigt det ar ute. Det har hallt pa att blasa valdigt mycket i ett par dagar och nu har sanden och all smuts pa gatorna lyft utav vinden. Det ar, som dom kallar de, "Dust" overallt. Man ser kanske tio meter framfor sig och sen ar det helt disigt. Det skulle tydligen va de varsta "duststormen" pa 70 ar. O har star vi, mitt i de, o ska ta oss hem. Fatta vad acklig man sjalv blir tillslut. Efter att ha varit ute i de och andats in denna skit sa ar man som en torr skit lort till slut. =P Bla, de kandes som jag hade sand i munnen och pa lapparna nar jag at mat. Pa nyheterna sager dom att det kommer att ta veckor att fa stadat rent efter allt smuts som ligger overallt. Flygplan har varit avstangda, batar har fatt stanna till hamn. Operahuset i Sydney syntes tydligen inte langre =P Men allt gick over under natten. Sa nu ar det bara att tvatta och tvatta allt som finns i hela Australien. Hus, flyg, restauranger, turistatraktioner. Havet ar sketet, djuren som lever dar kanner ocksa av detta smuts. Ja, ni fattar nog. Men jag har det bra iaf. Jag ar ju bara har pa semester, in i duschen sen ar jag redo for beachen igen =P Tihi....

Da va de dags att trana lite ocksa... Ha de gott o hors imorn...

Tack for inlaggen forresten. Kul att ni gillar att lasa min blogg. =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0