Nasta dag...

09-09-15

Da ska vi se, var va vi nu. Dag tva ar det jag ska skriva om.

Jo, denna dagen borjade med en mycket god frukost pa ett av Mias favorit cafe'. Vi bestallde in en super najs yoghurt med musli och farskpressad applejuice. Mumma!


Efter de gick vi och tog en kaffe pa ett fik som Mia sjalv faktiskt har jobbat pa. Vi traffade Ron, en av hennes arbetskamrater pa den tiden och aven en van till dem bada, vars namn va Adam. Mycket trevliga manniskor har nere maste jag saga.

Ja men nu kommer vi till de roliga. Vi gick till Wildlife World for att se Kangrur och Koalor m.m. Sa oerhort fina och mysiga djur. Har kommer lite bilder darifran.





Detta ar den farligaste ormen i varlden, o den finns har i austarlien. Usch...





Har kommer den storsta ormen i varlden, pytonormen.



Och har ar den absolut farligaste spindeln i varlden!









Sa, de va lite bilder av vad som fanns inne pa Wildlife. Jag sag saklart betydligt mer bade sota och ackliga djur. Men lite ska ni ju fa se nar jag kommer hem ocksa =P
Efter att va gatt runt dar inne ca 3 timmar och myst med en del av djuren, sa gick vi vidare i mot city. O vad finns de dar? Jo, Operahuset! De ar ett maste tycker jag, att sta nara operahuset och se hur stort de faktiskt ar. Ska vi se vilken bild jag ska lagga upp, av alla bilder jag tog. =P



Och den fina bron maste ni fa se ocksa.



De finns sa mycket att se pa har i Sydney, jag tror nog inte det finns nagon manniska som skulle tycka att det va trakigt har. De ar helt underbart faktiskt. O sa klart, nar man ar ute o strosar har sa kan man inte missa dessa lackra Abourginer. Har har vi en av dom:



De blir en hel del promenader emellan stallena. Men jag maste saga att de mesta ligger anda valdigt nara varandra. Frammat kvallen va de dags att gora iordning sig for middagen. Vi hade bokat bord pa en fin restaurang, dar vi satt kvallen innan och tog lite champanj. Som vanligt sa slutade de med att vi fick rusa o anda blev vi sena. Smatt pinsamt. Men men, de va ingen fara som tur va. God mat och dryck blev de. Efter detta finbesok, drog vi vidre mot en av alla krogar for att traffa en god van till Mia. Hans namn ar Mike. Och sa har ser vi ut frammat smatimmarna =P



Ja de va nog de for denna kvallen. Resten ar reducerat =P

Sleep tight!

Kommentarer
Postat av: Julia

Åh, vad roligt ni ser ut att ha det! Ser framemot att se alla bilderna! Önskar jag oxå kunde ut och resa,men det får vänta! Längtar tills du kommer hem :)

Puss & kram!

2009-09-15 @ 21:06:54
URL: http://frendbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0