Klump i magen..

09-09-07

Jag han inte skriva ngt inlägg i går heller, men nu så blir de av iaf.
Jo klump i magen kan man säga att jag har nu. Det börjar kännas att jag ska åka snart. Jag är mest nervös för att jag inte ska komma fram. Att jag kommer bli kvar i någon tull o åka fast för något löjligt, som att jag råkade ha lite dricka med mig eller liknande. Så de jag önskar mest av allt, är att jag är framme i Sydney nu!

Tillbaka till lördagen. Jag fick sluta 30 minuter tidigare. Tur va väl de, för då han jag duscha och göra iordning mig lite innan jag skulle iväg. Efter att jag kommit hem så kom Lotta och umgicks lite med mig =) Tanken va att vi skulle öppna en vinare och börja dricka redan hos mig, men när vi båda tagit fram våra vinflaskor med kork, så hittade jag inte min vinöppnadre. Tror ni jag blev lite smått irriterad över de eller? =P Kvällen kunde ju inte börja gå åt skogen redan innan vi kommit till kräftskivan. Jag laddade mitt mod och gick till grannnen som jag knappt hejat på sedan han flyttade in för ett år sedan. När han öppnade dörren och jag klämt ur mig frågan om han har en vinöppnare, så visade sig att han tydligen inte dricker vin. För han hade ingen öppnare =O Min tanke då va ju bara att det är inte sant. Jag gick tillbaka in till Lotta för att klura ut något annat sätt att få tag på en. Efter ytterligare 20 rotningar i mina lådor efter denna jäkla öppnare så beslutade jag mig att gå ut för att ta mig till grannen i andra trppuppgången. Jag kom på att dom är nog rätt så party ändå. O turen va med mig den gången. Dom hade en. Jag sprang in öppnade flaskan och sprang tillbaka. Vi han till o med ett par glas innan skjutsen kom. =P

Trots att vi va lite sena så hade inte alla kommit än =P Men ingen ide att vänta =P Vi började hugga in på kräftorna med en gång =) En shott fick vi alla till att börja med också. De är så de ska va =P Lite kort blev de tagna med. Hela kvällen va super trevlig. De hände ett par olyckor på vägen iof, men de är sånt som händer lixom. Inget ovanligt alls. =) Jag fick ta hand om lite, men de gör mig inget alls. Jag och alla andra tycker om dig ändå =) Jag hoppas att du hade roligt fram tills dess iaf =D Jag är helnöjd med kvällen måste jag säga!

Söndagen va lugn. Jag vaknade väldigt snurrig o de kändes att jag hade roligt dagen innan =P
Kl: 11 va jag hos Anna på fotmassage och lite pedikyr. Så himla gött. De är så intressant att gå till henne på olika behandlingar, för man får reda på så mycket om sin kropp =) Prova de vettja!

Efter behandlingen så gick jag hem för att städa klart i lägenheten. Sakta men säkert så blev jag till slut klar =) Packat klart och städat klart. Bara Acke som saknas =P Vi bestämde att jag skulle hämta honom på stationen i Öxnered vid 20.00 
Jag åkte hemmifrån för gott på några veckor. Åkte raka vägen till Mc Donalds för att käka och sedan till hemmakväll för att hyra 3 filmer. Då va min kväll klar. Jag han och se på två av filmerna innan Acke ringde och sa att han va framme på stationen. Jag hämtade honom och sen åkte vi till hans syster Lisa för att se på hennes nya hus. O jävlar vilket hus! Stort som fasen och lyxigt som bara den. Svårt och förkalra allt, men fint va de iaf =) Sen lämnade jag av Acke i min lägenhet, kändes lite konstigt att lämna och låta någon annan bo där i flera veckor. Men jag tror de blir bra. De är ju gött ändå att allt blir användt. Känns bättre än att det bara står. Jag ska även lämna bilen imorn innan jag åker. Måste tvätta och städa den först :P
Efter de tittade jag klart på den tredje filmen. För att sen somna bums.

Idag har jag sovit länge kan jag säga. Fy va gött. De är riktigt najs med semester asså =) Men jag har inte bara sovit idag. Jag har varit på banken och fixat lite, sen till Apoteket och fixat lite och sen till min lägenhet, igen, för att kolla min post. Jag fick höra att jag fått ett kuvert som jag ville öppna. Och så hade jag ju så klart glömt att packa ett par saker. =P

Men nu är jag hos mamma och pappa iaf. Jag ska gå igenom allt som jag packat. Jag har nämligen hört talas om att jag kommer få skriva ner allt som jag har med mig i väskorna. De tycker jag låter helt sjukt. Hur ska jag kunna komma ihåg alla jag packar om jag inte skriver ner de innan jag åker. Och hur ska jag kunna skriva allt på engelska? Asså jag fattar inte. Hur gör alla andra när dom åker till Australien? Är de verkligen sånna här omständigheter varje gång? Jag blir tokig. Jag kommer gå vilse också jö. Ah, bajs, jag vill inte flyga sj. Det är precis därför jag vakna på morgonen nu med en klump i magen. För jag har ingen att prata med på vägen, igen att fråga saker till när jag blir osäker. Jag kommer säkert åka fast för att jag ser osäker ut o så tror vakterna att jag smugglar eller nått. Ne, nu ska vi tänka positivt. Jag kommer bara att gå igenom alla kontroller med ett leende och utan att bli stoppad eller misstänkt. =/ blääääääääää.......

Ne, nu kommer snart Julia, vi ska betala stugorna till hundfjället. =) Kul att jag har någonting att se fram emot när jag kommer hem från Ausralien också =P

Ja, ne... Jag ska försöka skriva lite imorn innan jag åker också. Ha de så underbart här hemma allihopa nu. Kram


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag följer gärna med dig till Australien och går genom tullarna :D haha

2009-09-07 @ 14:54:56
URL: http://frendbergs.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha du kommer säkert åka fast för att du går o svettas o ser skitnervös ut ;) Hehe nedå, det går säkert bra, finns väl folk att fråga överallt gissar jag på. Rota fram din bästa engelska nånstans i huvet bara :p



Jag ska hålla utkik i din blogg under hela tiden :)

2009-09-07 @ 15:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0