Coolum Beach...

09-09-19

Jaha da ska jag borja skriva om vad jag gor i Coolum. Jag tankte att jag laggar ihop alla dagar som gatt har pa en enda blogg. Det finns namligen inte sa jatte mycket att saga. Hander lite samma sak varje dag for tillfallet. Skont att bara kopppla av ibland ocksa.

I onsdags vaknade jag runt 8.00, men gick inte upp forens halv nio. Jag tog mig en dusch och gick raka vagen ner till Mia och Shawns cafe for att ata lite frukost. Denna dagen va ju lite premiar anda. Jag hade inte satt mig pa cafet for att ata en riktigt maltid innan. Sa de kandes somjag skulle passa pa att ta det som jag tycker ar godast.
Mia har namligen sagt att jag maste prova allt som ar pa menyn. =P
Det blev Turkish bread med apelsinmarmelad och scrembled eggs vid sidan om. Mmm... Mumma.

Efter den goda frukosten sa begav jag mig ut pa liten shoppingtur. Jag va i behov av lite bra och ha saker. Som Schampoo, balsam, ansiktscreme, tops o ja ni vet. Det kan man lungt saga att jag hittade. Mer an sa. Jag kom hem med cremer i alla dess slag. Schampoo, balsam, tval och handcreme av innehallet endast orter. Ansiktscreme som Mia har, den ar jatte bra. Jag fick ocksa tre olika cremer till ogat gratis for att jag kopte en hel del. (antar att det va darfor). Ja, de va val halften. Jag har bestamt att jag ska bli lite duktigare pa den har med kropp och hud. Sa nu ar jag ute och tar mig en promenad varje morgon ocksa. =)
Iaf, efter de dyra besoket med alla cremer sa gick jag vidare for att hitta en hatt. Och det gjorde jag i nasta affar redan. Perfekt, jag letade ju bara igenom hela Sydney, men jag va tvungen att aka till Coolum for att kopa en =P

Av tva affarer sa har jag redan hittat det jag va ute efter. Bra gjort. Da va de bara att strosa resten. Gick in i den tredje och de blev faktiskt den sista. For dar hittade jag en t-skirt. Rea iof, men jag hittade en planbok ocksa, som jag kom pa att jag ocksa ville ha. Jag har faktiskt kvar samma planbok som jag hade i mellanstadiet. Kande att de va dags att kopa en ny =) Ja, ne dar hade jag redan handlat for ca 1500:- (svenska)

Tanken med denna lilla tur runt butikerna va aven att ta ut pengar. Men nar jag kom till en automat sa visade sig inte vara riktigt sa enkelt som jag trodde. Om jag inte ville ta ut en liten summa vill saga. Och de ar ju onodigt att gora de. Jag vill ju inte betala 40 kr hur manga ganger som helst. Sa efter andra forsoket, med flera i ko efter mig, sa tog jag mitt kort och gick tillbaka till cafet =P Tihi... Pinsamt, jag kan inte ens ta ut pengar.

Sen hande det inte sa mycket mer den dagen forutom att jag fick vara med och jobba lite redan forsta dagen i coolum. Sa nu kan jag Convinience butiken ocksa.


Torsdagen va lite samma morgon. Fast jag borjade dagen med att promenera langs med stranden, valdigt harligt. Sen till cafet for lite god frukost. Denna morgon med hemmagjord musli och grekiskt yoghurt och farska frukter. Mmmm... De ni. Gick hem for en dusch och insmorning av alla dessa cremer =P De tar en stund ma jag saga. O sa  solcreme pa de efter, haha.

Torsdagen bestod mest av alla ligga i solen, sova i solen och sen in for att blogga. De kanns lite som jag har bloggat typ halva min tid har i Coolum =P Men nu ar jag snart i kapp och da blir de lite lattare. Bade for mig och for er att hanga med ordentligt.

Jag tankte jag skulle visa en bild pa tva av de som jobbar i cafet. Jag har bara en bild an sa lange. hehe. Men de kommer fler jag lovar. Har ar Whitney, hon jobbar med servering och kassa. Och sa har vi Lisa, hon ar kocken.



Pa kvallen denna dag sa gick bada jag, Mia och Shawn till surfclub. Det ar precis som de later. Ett party stalle for surfare. Typ iaf. Alla far ju ga dit, men de ligger vid stranden. De haller pa att byggas om. Surfclub ar ett ute stalle som istort sett alla strander har. Fast detta haller nu pa att blir de storsta i hela Austrlaien. Ganska grymt fakiskt. =)

Haha, vet ni vad. Det finns ett drive in systembolag har. Ja holl pa att do av skratt nar jag horde de, och sag de for den delen. De har vi inte hemma. Nagon som vill oppna ett. De hade nog varit lite grymt att ha hemma faktiskt.

O alla dessa regler. Jag blir tokig. Man far till exempel inte komma in pa en bar eller an pub, om man inte har tackta skor. Du far alltsa inte ga in med flipflop. Du far inte heller ga in med hatt, vare sig du ar tjej eller kille. O inga mjukisklader. Assa jag hade ju inte passat in i langden. Jag vill kunna ha pa mig vad jag kanner for. O sen sa finns de folk som ar medlemmar for nogot jag inte vet vad de heter. Men de har tillstands kort somsager att de far ta med sig egen alkohol in pa restauranger och cafen. Ja stallen dar det saljs alkohol med andra ord. Men hur sjukt ar inte de da?

Men oj vad jag skriver, ne nu far de bli paus. Aterkommer ikvall igen. Tata...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0