Tillbaka i Coolum...

09-10-13

Kan ni fatta, idag skulle jag ha borjat jobba igen hemma i sverige. Ah gud va skont att jag ar kvar har nere! =)

Da ska vi se, jag tar en dag i taget sa far vi se hur mycket jag hinner/orkar med att skriva i ett svep. =P

Fredagen fortsatte med att Dave korde mig till tag stationen, dar jag skulle aka tag till brisbane central for att byta tag pa samma perrong som jag gick av och hoppa pa ett tag mot Ipswich. Fast jag skulle inte aka hela vagen till Ipswich utan hoppa av i Toowong som va ung tre stationer senare. Hangde ni med? Det trodde iaf jag att jag gjorde nar jag kopte biljetten och fick detta forklarat. Damen som berattade hela versionen sa ocksa att jag skulle bara behova vanta ett par minuter pa det andra taget.
Det skulle ta mig ung tva timmar att komma till Brisbane central, men efter 1.5 sa stannade taget mitt ute i ingenstans. Det va tydligen rott ljus, sa vi fick invanta gront. Hmm, jag trodde att tag hade foretrade nar de gallde sant och de bara va bilar som skulle behova stanna for rodljus Men ne, dar stod vi i ca 10-15 minuter. Da fostod jag att de har med att vanta i tva minuter pa nasta tag va uteslutet. Undrar om det gar nagot mer tag denna dagen. Jaja, jag far kolla de nar jag kommer dit. Men sen igen, en station innan centralen stannade vi igen. Antagligen for att vi redan va sena och inte foljde schemat langre, sa fick vi invanta tre tag som skulle aka forbi. Vi blev med andra ord annu 10 minuter forsenade.
Val framme pa centralen sa gick jag av pa perrong 5 och wow, det star Ipswich om 2 minuter. Coolt, jag och ungefar 1000 andra arbetande folk vantade in dessa tva minuter och sen kom taget. =) Vilken tur tankte jag, i Sverige hade jag fatt vanta ett par timmar om det ens hade gatt nagot mer tag.
Men de kandes inte ratt pa nagot satt, jag skulle aka tre stationer och vi hade redan passerat ett par utan att stanna. Hmm... Men sa stannade vi pa en station, vilken jag inte kande igen namnet pa. Jag hade kollat vilka stationer som kom innan den jag skulle ga av pa namligen, for att veta nar jag skulle ga av.
Jag sag en karta pa hur tagen gar med namn pa alla stationer i ordning, sa jag gick fram till den och kollade och insag att de har va verkligen inte ratt. Jag hade akt pa tok for langt. Folk omkring sag till och med hur forvirrad jag tydligen sag ut, och fragade faktiskt mig var jag skulle ga av. Jag sa toowong och dom sa direkt, da ar det har fel tag, for detta gar raka vagen till Ipswich. med endast ett par stopp. Ah shit, jag hade hamnat pa ett express tag. Tydligen sa gar det bara ETT express tag om dagen och de hade jag lyckats hamna pa. Formodligen darfor ingen har varnat mig om detta taget heller, for det inte va sa stor chans for mig att hamna pa de. Jisses, va ska jag nu gora, tankte jag. Jag fick forklarat for mig att det bara va att ga av pa nasta station och byta tag. ta taget som gar i omtsatt riktining sa kommer du sa smaning om till Toowong, sa en av de hjalpsamma killarna. Okej, efter ca 30 minuter pa detta express tag sa fick jag antligen ga av. Jag gick over till andra sidan perrongen och dar kom det ett tag direkt. Pjo, antligen kanske jag kommer fram till stackars Tania som sitter i Toowong och vantar pa mig.
Det tog mig 3 timmar att komma fram, alltsa en timme extra pga forseningar och mitt misstag med expresstaget =P Stackars Tania! Morkt hade det hunnit bli ocksa.

Vi akte hem till henne, och dar fick jag mota tre andra tjejer som hon tydligen bor ihop med. Coolt, jag vill ocksa bo i ett hus med massa tjejer. =) Det va bara in och lamna alla grejer for att sen aka till en av Tanias tjejkopisar. Vi skulle dit och ata ost och kex. Mmm... Det va jatte mysigt.

Sen tillbaka igen till Tanias hus for att sova. Vi va tvunga att vila upp oss infor resan till Stradtbroke Island de kommande dagarna. =D Sa har ser Tanias hus ut pa utsidan.



De va allt for fredagen iaf. Aterkommer med nasta dag inom kort.

Kommentarer
Postat av: Mamma Fock

Hej Gumman! Förstår att du haft kul i Brisbane. Väntar på lördagens och söndagens blogg. Är på jobbet just nu och ska gå och ta mig en fika. Här hemma är det svinkallt, brrr. Kramis till dig och Mia från mami.

2009-10-13 @ 09:21:31
URL: http://fock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0