Stradbroke Island

09-10-13

Pa lordagen skulle vi aka till den omtalade on Stradbroke Island. Det ar tydligen en paradis o. Som om inte hela Australien ar som ett paradis =P

Dagen borjade med att jag och Tania akte till en marknad mitt inne i Brisbane. Det va jatte fina broar och vagen pa vagen dit.
De finns massor med lila trad i Brisbane, som Tania forklarade for mig en liten version om. Nar dessa trad blommar sa vet folk som studerar att det ar pluggtider. Man har den tiden pa sig att plugga som traden fortfarande ar lila. Men nar loven borjar falla av, om man inte har pluggat hemma sa mycket innan dess, borjar det bli panik. For nar loven ar borta sa ar det prov och uppsatts inlamningar som skall goras. Det tyckte jag va lite intressant.

Iaf, marknaden va super mysig. Det va mangder med farsk frukt och mat och kladstand. Vi kopte oss frukost och lite frukt innan vi va tvugna att aka tillbaka till huset. Kl 9 skulle vi aka och plocka upp fler folk. Sen akte vi raka vagen till baten som skulle ta oss till on. Vi akte med detta bolaget:



Och pa havet vaxte det trad mitt i vattnet. =P



Har ar vi tjejer som akte i bilen. Fran vanster; Tania, Carlie, Dell, jag och Rose.



Fargan tog ung 45 minuter att aka, de gick inte dirket fort om man sager sa. Men val framme pa on iaf sa skulle vi hitta huset som vi hyrt for helgen. On va inte riktigt sa liten och sot som vi trodde, tvart om. Den ar enormt stor med mangder av trad och skogar, sma sjoar och strander. Tydligen sa bor det bara 2000 manniskor pa Stradbrok Island, men det kommer nastan lika manga turister/besokare for att stanna ett par natter eller veckor.
Vi hittade iaf huset och sa har ser de ut.



Denna bilen akte vi 5 tjejer i. Helt ny for bara tva manader sen. Det ar Rose som har kopt den. Bilen ni ser vid huset pa bilden ovanfor ar ett annat par som har. Allsa bada med fyrhjulsdrift, vilket vi skulle att komma behova pa sondagen ;)



Sen har vi den fina utsikten som vi hade ifran fonstret =)



I huset fanns det ung 10 baddar varav kanske 6 sovrum. Sa de va ratt stort assa. Har sov jag och Tania.




Det fanns ocksa badrum till alla sovrum. =) Sa jag och Tania hade egen toa och dusch.



Ute platsen pa nedervaningen. Det fanns en uteplats till om man gick forbi den ni ser pa bilden.



Sen har vi koket, utifran koket hade vi aven en uteplats/balkong pa denna vaning. koket lag alltsa pa 2:a vaningen.





De va iaf lite bilder pa hur stugan sag ut. Nar vi kom fram sa de forsta vi gjorde va de vanliga nar man kommer till nya stallen. Packa upp saker, ata lite mat och sa satte vi oss for att slappna av och ta en ol. Carlie som akte med oss, hon hade med sig enormt mycket tidningar som vi alla satt och laste igenom ocksa. Super skoj... =)

Vi gick ner till stranden och tog oss de forsta doppet. Det ar sa himla varmt och skont i havet har. Eftersom dom har, jamfort med oss, varmt aret om sa blir vattnet aldrig kallare an ca 10 grader pa deras vinter. vilket gor att det redan pa varen ar ganska varmt. Just nu tror jag att det ligger pa 22 grader. Jag undrar hur varmt o skont det blir pa sommaren =)

Frammat eftermiddagen sa borjade det komma in lite folk till huset. Vinflaska efter vinflaska oppnades. Jag tror vi fick i oss 10 flaskor innan kvallen var slut. =P Bade vitt rott och rose' till och med =) Med tanke pa att vi oppnade forsta flaskan nar vi kom fram runt ca 12 tiden sa va vi ganska slut vid 20 snaret. Sa de va sangen som gallde.
Det va istort sett vad som hande pa lordagen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0