Sol och varme...

09-10-06

Det kanns verkligen att varen ar i Australien och att det blir varmare och varmare. An sa lange klarar jag mig valdigt bra maste jag saga. Jag gillar sol och varme sa det har ar helt underbart.

Denna morgon blev det ater en promenad ute i det fria. Tanken var faktiskt att trana pa gymmet, men nar jag kom ner dit sa va det stangt och last. Dom maste glomt att lasa upp pa morgonrutinen. =P Jaja, alltid harligt att ga ute anda.

Efter promenad och dusch sa gick jag for att ata frukost. Denna gangen blev det tjockt rostbrod med smor och marmelad. Ah va gott de va, att jag inte har smakat pa de forut. Jag hittade ocksa massa nya tidningar som Mia och Shawn tydligen hade kopt till cafet for nagon dag sedan. Massa mode, skvaller o grejer. Dar blev jag sittandes halva dagen. Jag va inte tillbaka till hotellet forens vid 14. Da de bara va att hoppa i cafekladerna och ga tillbaka igen =P Mia skulle fa sluta tidigt eftersomdet va hennes "fredag" Hon ar alltsa ledig pa tisdagen och da blir mandagen som en fredag. Party med andra ord =P Mia fick ga hem och gora iordning sig medans jag tog over hennes jobb i cafet lite grann.

Senare pa eftermiddagen gick jag tillbaka hem sa att jag ocksa fick gora iordning mig. Pa med musiken och fram med Bacardin sa va vi igang. Har har ni oss pa bild ocksa =)



Efter att Maria tagit ett par timmar pa sig sa va vi redo att ga ut. Till en pub forst for lite ol och drinkar, Sen till My place for middag. Det ar ett mysigt stalle som ligger precis brevid Mia och Shawns cafe och convinience. Dar at jag pasta och Mia pizza. Vid 21 va vi ater igen hemma redo for sangen =P Och for en ledig dag dar pa.

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej Malena

Det är Nina, Anders syster. Har precis läst igenom hela din blogg - kunde inte sluta. Blir helt Australiensjuk! Älskar alla bilder och inlägg. Jag och Mikael hade planer på att följa med Anders och Malin när de åker i november men eftersom Alice ska få en kusin i december så blev det inte så. Men jag hoppas du fortsätter med inlägg och bilder då också så jag kan följa er hemifrån. Fortsätt njut av underbara down under och hälsa Shawn och Maria så mycket från mig. Och du! Du har fortfarande inte skrivit något om glassen! Den australienska glassen! Och glasscaféerna. Har du inte testat den än? Gör det. : )

Ha det jättebra. Kramar /Nina

2009-10-06 @ 12:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0