Sista dagen...

09-10-16

Mandagen va sista dagen pa Stradbroke Island. De forsta vi gjorde nar vi vaknade va saklart att ata frukost. Det skulle bli sista malet i huset, sa tanken va att ata allt som fanns kvar. Det blev med andra ord ganska mycket. Stekt bacon, aggrora, taostat brod, massor med palagg och gronsaker. Efter de sa va det bara att stada. Inte lika roligt dock med tanke pa hur stort huset va =P Men vi va ju nagra stycken sa de gick ratt fort anda.

Nar allting va klart sa tog vi vara grejer och akte till ett stalle dar man kan ga langs med havet en bra bit. Det skulle vara det sista vi gjorde innan baten gick. Och det va faktiskt de haftigaste jag gjorde pa on. Helt enormt haftigt va de. Man sag hur vilt havet kunde vara och hur stora vagorna kunde bli. Pa toppen av ett berg sag men havet langt dar nere splasha mot bergskanterna. Totalt livsfarligt alla falla ner... Jag forsokte ta lite kort pa de, men de blir ju aldrig lika bra pa kort som nar man sjalv star dar, ser och hor vagorna korsas.

Kolla in vagen







Jag och Tania



Efter den haftiga walken sa va de dags att aka hem. Tillbaka till den bla baten sittandes pa dack i solen och bara njot av de harliga vadret i ca 45 min, nar vi fick ga tillbaka till bilen. Nar vi borjade narma oss ett stalle som heter Roma sa kom Tania pa att det gar ett tag om 15 som jag kan ta. Ohej va brottom vi fick. Jag han knappt saga hej da till tjejerna, utan fick hoppa av pa vagen och forsoka hitta vagen till just  mitt tag. De va ingen liten tag station heller. Och jag vill inte garna gora samma misstag som sist.
Jag forsokte komma ihog namnet pa de tag jag skulle med. Eftersom jag vet att jag har kortare minne an en guldfisk sa upprepade jag det for mig sjalv hela tiden. Med mindre an 5 minuter pa mig sa passerade jag alla ticket stallen och gick rakt mot tagen. Helt plotsligt horde jag i hogtalaren tag mot Nambour, platform 7. Oj, va de inte de namnet jag rabblade just? Jo, de maste de ha varit. Tur att dom sa de annars hade jag inte haft nagon som helst aning om vart jag skulle ga. Nar jag kom upp pa perrongen sa insag jag att man kan ju inte kopa biljetter har och inte pa taget heller, har jag hort. Skit samma, taget gar om en minut, bast jag hoppar pa. Dom kollade inte biljetten sist gang nar jag akte. Pust, jag han precis satta mig i taget och sa stangde de dorrarna. Vilken tur. Undra vad jag ska saga om kontrollanten kommer?! Jag ar en turist och fattar inte engelska. Jag trodde jag kunde kopa biljett pa taget... Ja de blir bra.. Bast jag lossas sova hela vagen sa kanske jag sparar ett par minuter pa att han maste vacka mig och grejer innan. Jag vaknade upp och insag att jag va snart hemma. Ingen kontrollant har de kommit heller. Tur! =) Jag kollade pa stationerna vi passerade for att se om jag kande igen dom. Sa att jag verkligen va pa ratt tag. Jo da, det va dock valdigt morkt vid de har laget, men de lilla jag sag, sag det ut som jag har hamnat ratt. Efter ett par timmar resande med detta tag va jag framme. Klev ur taget och stationen sag precis ut som den jag stod pa nar jag akte till Brisbane. Och dar kommer den bla bilen ocksa. De va Mia och Shawn som hamtade mig. =) Vad roligt att se dom igen, trots att jag bara varit borta 4 dagar.

Nar vi kom hem hade dom lagat min favorit mat av dom ratterna som Mia har gjort till mig. Vegtarisk stroganoff =) Mumma!!! Sen va de raka vagen till sangen som gallde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0