Shopping igen =P

09-10-01

De kanns lite konstigt att skriva 1 oktober nu nar de bara blir varmare och varmare har =P

Igar gick jag och Mia upp vid halv sju, for hon skulle till doktorn igen for att kolla sig. (Alltsa ingen traning for mig denna dag =P) Nar vi va pa akuten sa sa dom istort sett ingenting. De gav henne tabletter och recept for tre olika mediciner och sen fick vi ga. Men vi va intresserade av att veta mer, som nar Mia kan borja jobba och ifall de fanns nagot hon kunde gora at smartan mer an bara ligga still. Mia och jag ar lite lika nar de kommer till att ligga still hela dagarna. Man blir rastlos!
De finns nagot som heter 7 days doctor har. Och de betyder att lakarna har oppet sju dagar i veckan. Det ar skillnad mot hemma de. Kl 8 oppnade dom och da va vi dar. Vi fick dock anda vanta till kl 9, men vi kom iaf in =P Den lakarn vi fick va jatte duktig, hon kollade verkligen igenom Mia och gjorde tester. Hon sa dock inte riktigt samma som akuten gjorde om problemet Mia hade, och sa sa hon att Mia bara skulle anvanda en av de tre tabletterna som vi hade hamtat pa "apoteket". =P Konstigt att inte lakare kan betama sig om samma sak.

Nar vi var klara dar och konstaterat att Mia faktiskt kan ga tillbaka till jobbet nasta dag, (utan tunga lyft), sa gick vi till ett mysigt cafe for att ata frukost. Mumma... Sa har sag den smaskiga maten ut pa detta stallet...



Det ar frukt brod med hemmagjord jordgubbssylt och latte =)
Sen har vi sjalva cafet sag lite ut sahar..



Sen har jag tagit ett kort till pa en san dar snygg bil, fast det ar en stolpe ivagen pa detta kortet =P



Pa vag hem sa rakade vi ga forbi lite affarer och jag hittade den typen av skor som jag lange tittat pa, fast inte hittat ratt modell och farg for mig. Men nu sag jag den. Min sko, jag va tvungen att kopa den! Ni ska val fa se hur dom ser ut ocksa antar jag =P



Sen rakade jag ga forbi den dar butiken med alla kramer i ocksa. Dar hittade jag ansiktstvatt. Att jag inte har kopt de innan. Dom far de bli. Sa har kommer ett kort pa alla kramer jag har kopt har. Lagg marke till att nastintill alla har sama marke, bra va =)



Nar jag insag att mina pengar borjade att forsvinna sa gick vi hemmat. Vi stannade till pa Sunrise (Mia o Shawns cafe) och at lite lunch. Fast vi bestallde fran frukost menyn. Jag gillar frukost mat. Skulle nog kunna ata de hela dagarna =P Sa har sag de ut som vi bestallde da iaf.



Det ar turkish bread med aggrora, tomat, svamp, avocado, spinat, ost och lite sa. Jatte gott och valdigt mattsamt =) Sen har vi ju den goda farskpressade juicen. Den som ni ser pa bordet ar den apelsin och ananas juice. Mycket god!

Efter detta goda mal, gick vi upp pa rummet for att byta om till beachen ;) Jag skulle fa praova Mias surfboggie ocksa. Har ar vi pavag ner till stranden...





Sen har jag lovat Mike att lagga upp lite bilder pa snygga tjejer pa stranden. Eftersom jag bara har haft med mig kameran en gang, sa har det inte blivit som manga bilder an. Men har ar ett par iaf =P







Ja maste saga att vagerna som ar i vattet hela dagarna ar ju jatte roliga att bada i. De va ocksa valdigt roligt att ligga pa den lilla surfingbradan med =D Men jag va inte sa bra pa att kana fram. Jag hamnade ofta under vagorna istallet =P Haha....

Efter att ha legat pa stranden hela eftermiddagen sa va de dags att ga hem och borja med maten. Mia gjorde nan slags tomatsas och potatismos som man hade i ugnen. Super gott.
Shawn, han har blivit dalig i ryggen nu nar Mia borjar bli bra i revbena. =P Sa han hade bestallt massage pa kvallen av en duktig massor som kommer hem och masserar hos folk. Sen sag vi pa film innan vi aterigen gick och la oss for natten.

Soliga halsningar fran Coolum... =D

Kommentarer
Postat av: Ida & Robin

Hej Malena. =)



Du verkar ha det jätte bra där nere! :) Läser här varje gång det har kommit in ett nytt inlägg.



Tack så jätte mycket för kortet som du skickade! :)

även tack för att jag får låna ditt tennisrack. :)



Vi har förresten satt över pengar, äntligen, för stugan. Hehe. :)



Ha det jätte bra! KRAM ida och Robin

2009-10-01 @ 11:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0