Mias day off...

09-10-21

Igar va de Mias tur att vara ledig igen. Vi hade inte planerat att gora nagonting denna dagen, utan mest vad vi kande for nar vi vaknade.
Vi gick upp vid 8, som har blivit lite av en standard for mig nu for tiden =P Vi tog pa oss bikinin med en gang och hoppade rakt i poolen =) Det va hur skont som helst, man vaknade till lite mer kandes de som. Efter sakert 30-45 minuter gick vi upp for att duscha och fixa till oss lite.
Klockan han nog bli 10.30 innan vi gick ner till cafet for att ata frukost. Och jag provade faktiskt nagot nytt denna morgon. English muffin med stekt agg, tomat och ost. Mmm, riktigt gott. Men en muffin mattade inte riktigt min mage. Med tanke pa att Mia brukar bli hungrig igen efter ett par timmar sa slutade jag att ata efter den muffinsen anda.

Mia ville ga runt i affarerna som vi har har i Coolum, sa vi begav oss ut pa en liten shopping runda for ovanlighetens skull =P Konstigt nog sa hittar jag alltid massa klader och grejer nar Mia ar med mig an nar jag gar sjalv. Jag har anda gatt i dessa affarer ganska manga ganger utan att hitta nagot som lockade, men nu hittade jag massor som va snyggt =) Mia hittade ocksa en del, inte for att vi kopte allt vi sag va snyggt, men de ar mycket roligare att ga shoppingrunda om det finns saker som man tycker om, an att man gar utan att hitta nagot. Visst?

Vi gick till ett cafe som Mia och Shawn jobbade pa innan de oppnade eget, dar sag jag en jatte god yoghurt med musli och kokade frukter. Med min lilla frukost sa kunde jag bara inte motsta den. Med lite kaffe till sa slank de ner ratt fort maste jag saga. Mia tog bara en kaffe. Hon ar valdigt bra pa att dricka kaffe och ga pa toa assa, hehe...

Efter att ha varit ute i nagra timmar och tittat runt sa gick vi in i en sista butik. De va 25% pa allt i butiken. Saklart sa hittar man massor av snygga klader bara for de. =P Vi provade nagra plagg var och bestamde oss for ett av dom ocksa. Mias rosa linne som hon kopte va jatte haftigt. De kunde va bade mysigt linne och party linne =) Jag hittade en riktigt Asaremega grym klanning. Jag vet vad ni tanker nu, ah inte en klanning till.... Men jag alskar klanningar =D Jag borjar nog fylla min garderob hemma med de nu. Men denna va som ingen annan assa jag lovar! Shit!!! Jag gick ifran butiken med varsta leendet pa lapparna, haha folk maste ju trott att jag var knapp. =P Jag ska forsoka fa ett bra kort pa den sa ska ni fa se. Jag maste ha den pa mig for att ni ska se hur den ser ut. Skit cool!!!! =D

Sen va de raka vagen hem for att byta om och ga till stranden och sola lite. Mia hjalpte mig att planera min och Julias resa runt i Australien. Det kommer bli sketa kul de har. De kan jag lova!

Oj oj, klockan ar redan 16.50 dags att ga hemmat. Nar Shawn slutade jobba sa akte han och kopte pizza pa ett nytt pizza stalle, goda va dom ocksa. De ar inte mycket som ar daligt har kanner jag. Vet inte om jag har skrivit nan gang att jag tyckt att nagot har varit daligt. Hehe, kanns lite markligt anda. Hur bra kan man ha de lixom =)

Jag la mig tidigast av alla, fast jag laste min bok ett tag sa mia han allt att somna fore mig tror jag. =P

Forresten, pa shoppingturen kopte vi oss en glass var pa det dar glass stallet som jag va pa har om veckan. Vi provade nya smaker. Oj va gott de va. Det ar verkligen skillnad pa hemmagjord glass och kopt glass. =)

Kommentarer
Postat av: Mamma Fock

Hej gumman! Verkar som om du bara äter och äter. Måste vara gottis-mat där? Tur att du tränar så mycket, ha ha. Ja, nu är det bara en vecka kvar, sen kommer pappa, Malin, Anders och lilla Alice till er. Det blir väl kul. Idag är Malin och fotograferar Alice. Ska bli kul att höra hur det har gått. Hon har fått ett eget litet temperament numera, så det spörs hur det går. Kramis från mamma.

2009-10-22 @ 14:42:00
URL: http://fock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0