Knall rott!!!

09-10-30

Igar vaknade jag kl 6 igen =) Jag skulle prata med Julia, Mathias, Robin och Ida. Ida aker utomlands nu forresten.. Ha de sa harligt =) Vi pratade lite om skidresan, att ingen hor av sig. Grrr..... Och att det blir baberg den 21 November nar jag kommer hem =D Ah va roligt att fa dansa igen!!!!! =D Efter en timme va Julia tvungen att sova. Upp och jobba igen pa morgonen. De va iaf roligt att prata med er =)

Sen gick jag raka vagen till gymmet. Shit assa, man blir ju bara svettigare och svettigare for varje gang. Aven om jag inte tranar hardare. Haha, konstigt. Efter de gick jag faktiskt inte in i duschen, utan raka vagen i poolen =) Jag skulle till frissan kl 11.15 sa de va ingen ida ett tvatta haret innan, for de gor ju dom. Men jag gick anda in i duschen for att tvatta av mig lite =P Sen blev de frukost en snabbis innan jag fick rusa till cafet for att ta med mig en take away kaffe pa vag till frisoren. Jag tankte vara lite for tidig for att kunna sitta och titta i tidningar efter en bra har farg. Jag hade inte riktigt bestamt mig for vad jag ville ha an. Men den gubben gick inte. Nar jag kom dit sa fanns de inget vantstalle. Inga stolar att sitta pa utom dar man blir klippt. Sa jag fick ga igen for att komma tillbaka till 11.15. Typiskt, hur ska nu kunna veta vad jag vill ha.

Jag tog en svang och tittade lite i affarer, jag hade anda 30 minuter pa mig =P

11.14 va jag tillbaka och jag fick satta mig i stolen. Och dar fick jag sitta en bra stund innan de va nagon som hade tid med mig =P Tur att jag inte gor nagonting pa dagarna... Hehe...

Tillslut kom hon och presenterade sig for mig och fragade vad jag vill ha. Jag svarade rott, men jag vet inte vilken nyans. Sa hon hamtade lite fargprov och ropade pa hennes arbetskamrat. Sa gick vi igenom tillsammans vad jag skulle kunna passa i. De kandes sa bra att alla la sig i och diskuterade.
De fragade om jag ville ha fargning eller toning. Jag sa att jag har haft fargning forut men att de som haller langst ar val bast. Jag har verkligen ingen aning om sant. Det slutade med att jag pekade ut en farg, frissoren gick och blandade och jag horde aldrig vilket de blev, fargning eller toning =P Men de marker vi val haha.
Dar satt jag iaf ett bra tag. Nar hon hade lagt in fargen i hela haret sa rullade hon bara ihop haret och lat de va utan nagon plastpase pa huvudet och utan nagon varme runt. Hmm, konstigt. Tar de inte langre tid da?
Pa detta stallet fick man nagot att dricka om man kande for de ocksa, de ar lite trevligt tycker jag. =)

Nar jag hade suttit och last igenom tre skvallerblaskor och harbotten hade stuckit sonder mig totalt vad de kandes som, sa kom hon antligen och sa att vi skulle ta ur fargen. =) Jag fick ga bort till en asaremega stor stol for att satta mig. Hon tryckte pa en knapp for att fa stolen att lagga sig och sen satte hon pa massage i stolen. Hehe, ah vad harligt. Snacka om ett bra stalle. =D De basta va att forst schamponera hon haret tva ganger och da kande jag att de enda som saknas nu ar en huvudmassage. Men sa nar balsamet kom sa korde hon en massage undertiden. Ah vad skont. Shit, jag hade ju kunnat ga dit bara for att fa mitt har tvattat och masserat =P

Nar de va klart satte jag mig ater i stolen och hon torkade haret med handuken. Jag ville verkligen inte se resultatet. Tank om de ser fordjavligt ut? Tank om jag inte blir nojd! Hon tog bort handduken och dar satt jag och kunde inte fa ur mig nagot att saga. Stammade fram lite ord som inte va till nagon nytta. Till slut sa jag, de ser ju oranget ut i harbotten. De va de enda jag inte ville att det skulle bli. Men tydligen sa blev de annorlunda dar eftersom jag hade en utvaxt precis dar. Det skulle andra sig ganska snart. Okej sa jag, tack for hjalpen. Reste mig for att betala och sprang hemmat. Hjalp tankte jag, hur ser jag ut. Lockarna ar borta ocksa.

Pa vag hem fick jag ett nytt problem. De korde forbi en kille och ropade hej. Jag lossades som att jag inte horde och fortsatte hemmat. Men sa vande bilen och korde sakta brevid mig. Shit, jag ar ju orange i haret, kunde han inte stannat innan jag gick till frissan. Okej, jag far val saga hej da. Han fragade om vi inte kunde ses. Jag sa jag har inte tid, jag ska ata lunch nu. Far jag folja med, fragar han da. Jag sa, jag ska ata pa sunrise om du hittar dit. Okej, ses dar sa han och akte. Jag tog av mig flippfloppen och sprang sa fort jag kunde till cafet.
Jag vill inte traffa nagon nu va tusan. Jaja, de kanske betyder nagot. =P

Nar jag traffat alla i cafet, de har sett min nya farg, tydligen sa va de snyggt, och satt mig ner for att fa min mat, sa kommer han. Shit, han hittade hit. Vi satt och pratade tills jag hade atit klart och sen ville han tydligen till beachen och bada. Mmm, de kan ju inte vara sa farligt. Beachen ligger ju anda bara over gatan fran cafet tankte jag, sa ar de nagot sa kan jag ju bara ga tillbaka hit igen =P
Jag gick hem och bytte till baddrackt och sen tillbaka. Han fick banne mig vanta vid cafet. =P

Vi tog ett dopp, lag och sola och sen va han tvungen att aka. "Synd" tankte jag, och pustade ut. Hehe... Men han va inte nojd. Han ville lixom inte slappa taget kandes de som. Han fragade om vi inte skulle synas nar han kom tillbaka igen. Men ta de lite lungt i stormen tankte jag, fast jag sa, jag ska till Surfclub ikvall vid 21, du kan ju komma dit om du vill traffa mig. Okej svarade han, definitivt. I'll be there...

Hej da sa jag och gick direkt till Mia, som forovrigt stod och tittade pa oss nar vi kom, med utsikt over stranden. Hon hade lamnat cafet for en stund for att kolla in oss =P Hehe...

Jag gick hem for att se mig i spegeln igen. Men oj, coolt. Nu ser jag ordentligt. De hade blivit tort ocksa och jag hade grejat lite med lockarna sa att de skulle komma tillbaka. Resultatet blev PRECIS som jag ville ha de forsta gangen jag fargade de rott, for 2.5 ar sedan. =P Weehoo, as bra. Sa nu ska ni fa se hur det blev. Jag forsokte ta ett kort pa den roda fargen ;)



Fast jag vill inte pasta att de ser super rott ut pa bilden... =P

Kl 18-19 skulle jag hjalpa till i convinience igen. Och undertiden jag gjorde de sa va Mia hemma och pluggade RSA. Alkoholregler kan man nog saga att det ar. Sant som man maste gor har for att fa salja alkohol. Shawn gjorde fried rice med salmon =) Som va klart tills jag kom hem efter 19. =) Vi satte oss och at och sen va ju min tanke att ga till Surfclub. Men jag orkade verkligen inte. Eller ja, jag kande inte for de. Jag ville ju upp tidigt dagen efter och grejer. Sa jag sket it. Men de fick jag igen for pa natten. For hela min natt har jag dromt om hur arg han ar pa mig och shit. Hoppas jag inte ser han mer sa jag slipper forklara. =P Shawn sa att han blir nog inte arg... =D Hoppas de ar sant.

Nu ar iaf snart familjen har. =D

Kommentarer
Postat av: charlotte

de e toning.. :D de ser jätte fint ut.. :) saknar dig.. kraam

2009-11-01 @ 16:38:03
Postat av: charlotte

de e toning.. :D de ser jätte fint ut.. :) saknar dig.. kraam

2009-11-01 @ 16:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0