Four Wheel Drive

09-10-15

Da va de dax for sondagens inlagg =)
Vi vaknade upp i sangarna, for mig och Tania utan paslakan dock. Hon trodde att det fanns sa hon tog bara med vanliga lakan tills oss. Jag sa dock att jag hade inget med mig, eftersom jag inte riktigt visste vad vi skulle gora denna helgen. Men nar jag fick reda pa de sa bad jag henne ta med allt utom tacke. Men de har med engelskan ar inte latt att forsta assa. =P

Iaf, vi gick upp och at toast och musli med mjolk. Alla va bakfulla utom jag =P Verkade bara varit jag som drack mattligt kvallen innan =P Tihi... Som tur va sa jobbade alla tjejer med tabletter. Antingen va dom apotekare, som vi sager, eller sa va dom lakare eller sjukskoterkor. Sa vi hade gott om panodil och dagen efter tabletter =P

Tania hade matt lite halv daligt i nagra dagar och valde att stanna hemma nar vi skulle ut pa upptacks fard. Men vi andra 6 tog bilarna och akte for att kora Four wheel drive i sanden. Har ni provat de nagon gang? Vi kan ju kora i sno hemma det ar ocksa kul, men jag har aldrig kort omkring i massor av sand och forsokt ta mig framat =P Vi tomde ut lite luft pa dacken for att inte fastna nagon stans pa vagen. Har ar lite bilder pa oss med. =)

Har ar Tim



Rose tar ut luft ur henne deck



Tim tar ut luft hus hans tjejs deck



Vi korde forst till ett stalle som va hogsta toppen pa hela Stradbroke island. Usikten va skog =P





Och lite sand



Under tiden vi klarade oss otroligt bra i sanden sa kom vi till ett stopp dar en familj fran tyskland inte klarade sig lika bra. Dom hade fastnat riktigt rejalt. Sa vi fick helt enkelt hjalpa till. Fram med spadar och rep for att hanga pa varan och deras bil och sen draaaaaaaaaaa. o hej o ha... Till slut fick vi loss bilen, och vi kunde fortsatta varan resa.
Tydligen va vi pavag mot ett par sjoar som skulle vara ratt sa stora. En som heter blue lake och en som heter brown lake. Jag sjalv tyckte val inte att de va sa speciellt med tanke pa att jag har bott i vargon vid sveriges storsta sjo i hela mitt liv. Men dom andra hade visst aldrig sett och inte heller badat i nagon sotvattensjo, sa for dom va de otroligt spannande. Sa har ser bluelake ut.



Detta ar Brown lake



Denna dagen va den regnigaste dagen under hela min vistelse hittills i Australien. Och sa klart for att komma till bluelake overhuvudtaget sa va vi tvugna att ga 45 minuter till sjon och 45 minuter tillbaka. Haha, snacka om att vi va pisseblota.
Nar vi val akt igenom hela four wheel driven och besokt de tva sjoarna sa va vi ratt sa hungriga =P De va antligen dags att aka hem och kaka lite. Nar vi kom tillbaka till huset sa hade Tania gjort mat till allihopa =) Va bra man har de ibland assa, kommer hem efter en hard dag och far severad mat pa bordet =D

Undertiden vi satt och at ute pa balkongen sa kom den en hungrig kakadua. Sa himla sot. Kolla har..




Han fick kyckling av oss och kom faktiskt till handen och hamtade den. =)

Framat kvallen efter ater lite vin och ol drog vi oss till baren, dar vi trodde att alla triatlonkillar skulle vara. Men de fa killarna som va dar, hade damers med sig, som det sag ut. Sa det blev en ol och sedan tillbaka till huset igen =P

For att ganska snart somna ater igen ratt tidigt =P



Kommentarer
Postat av: Marie, Fanny,Sara

Hallå!

IDAG FICK VI REDA PÅ ATT DU BLOGGAT! OJ, VAD KUL ATT FÅ TA DEL AV ALLT SOM HÄNDER DIG,MEN DET KOMMER NOG ATT TA SIN TID ATT LÄSA IGENOM ALLT... HÄLSA MIA O SEAN

2009-10-15 @ 21:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0