Aka bil...

09-10-09

Igar Borjade dagen faktiskt inte med att jag gick upp och tranade, utan jag sov till kl 8 och sen gick jag raka vagen till duschen. Det va Shawns andra lediga dag och vi skulle umgas hela dagen =) Sa jag han helt enkelt inte trana.
Kl halv nio gick vi for att hamta June och Daves bil. Shawn skulle ta mig till en mysigt stalle dar vi skulle ata frukost.
Vi akte ung 10 minuter sen stannade han till pa ett stalle som heter Nude. Haha, vet ni vad det betyder pa svenska? ;) Har ar iaf en bild pa hur Cafet ser ut.



Jag tog mig friheten att prova pannkakor till frukost har. Man ater inte pannkakor riktigt pa samma satt som hemma, utan har har man i stort sett ALLTID sirap till. Sa jag fick tre tjocka pannkakor indrankta i sirap, toppat med nagot som sag ut att vara florsocker och en liten glasskula vid sidan om. De forsta tva pannkakorna gick latt ner, men sen blev de lite val mycket sirap for min smak, sa jag lamnade den tredje. Men nu har jag iaf provat. =)

Vi sag ett par snygga "Ute" som jag sa i forra inlagget att bilarna heter. Har kommer ett par bilder till pa dom =)





Det finns verkligen hur manga olika som helst i alla dess farger, jag blir tokig va snygga dom ar. Jag vill ha en san nar jag fyller ar ;)

Iaf, de jag och Shawn egetligen akte ut for att gora va att handla skor till honom. Hans skor som han har nu later forjavligt nar han gar och dom har han pa jobbet =P Inte sa kul. Han har dom iof utanfor jobbet ocksa vilket ar annu varre, for man ska inte ha samma skor hela dagarna. Sa forst akte vi till Sunshine Plaza igen. De dar stora shoppingcentrat med massa affarer. Shawn sa innan vi akte att han ar valdigt petig nar de kommer till att kopa saker till honom. Jag tankte de ar val jag med egentligen sa de ska nog ga bra. Men pa hela Sunshine Plaza hittade han inte en enda sko han ville prova. Och jag skojar inte nar jag sager att det finns sakert minst 10 skoaffarer. Fran finskor till gympaskor i alla varianter. Inte en enda ville han prova. Amen vada... haha.
En sak hittade vi daremot, en sket stor odla. =P Den gick ratt framfor nasan pa oss, Som synd va sa han jag inte ta kort pa den nar den va mitt framfor oss, men jag fick iaf ett nar den lag vid kanten. =)



Nar jag stod och tog kort pa den sa kan det en tant som konstigt nog inte sag den och hon va nog bara en millimeter ifran att trampa pa svansen som ni ser sticker ut. Jag undrar verkligen vad odlan hade gjort om hon hade trampat pa den. Hihi, de kunde blivit roligt att se =P

Efter att vi hade gatt igenom hela stallet sa akte vi vidare till en annan butik, men inga skor for Shawn dar heller. Da fanns det bara ett place kvar. En sport affar nagon helt annan stans. Dar hittade han ett par som han prova. Sakert bara for att det va sista butiken vi hade kvar, for de va samma sko som vi sett i ett par andra affarer =P Det fanns bara skylt exemplaret av just den skon kvar och tydligen i Shawns storlek. Sa de va nog menat till honom. Weho, efter nastan 4 timmars letning kopte han faktiskt ett par.
Vi akte och kopte en kaffe handlade lite mat till kvallen och akte hem och lamnade de. Tydligen sa skulle inte June och Dave ha bilen pa eftermiddagen heller sa vi tog en tur till. Fast denna gangen till ett stalle som heter Sunshine Beach. Det ar ett litet samhalle med en liten strand, precis som Coolum Beach dar jag bor nu. Vi satte oss pa en restaurang dar det va utsikt mot havet, for att kaka lite lunch =) Sa har sag utsikten ut.



Tanken va att jag skulle ta kort pa min mat ocksa, men jag kom pa de efter att jag tagit en tugga redan, sa ni far ha oversikt med de =) Det ar Turkish med avokado, tomat, fetaost och ngt mer.



Det va bland det godaste jag har atit pa bra lange!

Efter de akte vi ater hem igen for att lamna bilen och ta ett dopp i de bla. Shawn har inte badat i havet pa manader sa jag tyckte att det var dags. Trakigt nog sa va de jatte stora vagor och svart att halla sig kvar i vattnet, sa det blev ett ganska snabbt bad. Shawn tal tydligen inte vattnet heller, han blir jatte rod i ogonen och ser till slut ingenting. Sa hem och duscha av sig all sand for att borja med maten. Mia kom inte hem forens narmare 19 tiden, sa vi va riktigt hungriga allihopa av att vanta pa maten =P Efter de sa tittade jag faktiskt pa tva filmer innan jag gick och la mig =) Dom har verkligen bra filmer pa tv har. Inte trakiga gamla filmer som gick for 60 ar sedan som dom visar hemma, utan moderna och ny utslappta. =)

Jag kommer att aka till Brisbane over helgen sa jag tror inte att de blir ngt bloggande for min del forens pa Mandag igen. Jag ska utflykt och parta med Shawns syster Tania. =) Det kommer nog bli jatte kul. Men jag vet inte hur mycket jag har tillgang till internet. Det lat som vi skulle aka bort ett par natter ocksa sa jag far nog ta hela trippen pa Mandag hur det har varit.

Idag nar jag vaknade sa gick jag iaf till gymmet, konstigt nog sa blev jag trott med en gang sa jag va bara dar i 30 minuter.
Denna dagen kommer att besta av packning och stadning for min del. Sen kl 15 aker jag med taget till Brisbane. Hoppas att ni klarar er utan mina inlagg i nagra dagar =) Ses pa Mandag igen. Kram pa er...

Kommentarer
Postat av: Mamma Fock

Hej gumman! Kommer verkligen att sakna dina bloggisar. Kollar varje morgon innan jag åker till jobbet. Ha det så kul i Brisbane och hälsa så gott till Tania så hörs vi efter helgen. Kramis från mami.

2009-10-09 @ 06:28:55
URL: http://fock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0