Surprice

09-11-09

Förlåt att jag inte har skrivit på ett par dagar, men de kom en överraskning som gjorde att jag har blivit upptagen igen. Min mamma stod i dörröppningen i lördags. =P
Pappa hade sagt att han skulle med Dave till gruvorna, men i själva verket skulle de och hämta mamma på Brisbanes flygplats. Hon ska vara här i två veckor och sen åka hem med mig i de planet som jag flyger med.

Som vanligt när jag är med både mamma och pappa utomlands så blir de dåligt väder =P Sens mamma kom så har det varit regn och storm och kallt om man jämför med vad de va innan. Men jag har iaf fått vara här i bra väder innan de kom =P

Så det vi har gjort hittills är att visa mamma i Coolum lite. Jag och mamma åkte till Sunshine plaza igår och handlade lite. Fråga mig inte vaför, men de mamma packade med sig hit va långbyxor och tjock tröja, så de vi va ute efter att köpa va kjol och kortbyxor. Även en baddräckt fick hon köpt =)
När vi ko hem så gjorde jag och Maria iordning tacos. Detta blev andra gången jag åt tacos sedans juldagen förra året närjag fick magsjuka. Jag fick ner halva sen gick de inte mer. Att man aldrig ska få tillbaka smaken för tacos igen. Konstigt tycker jag....

Pappa, Anders, Malin och Alice skulle åka på whale whatching, men de han bara komma ut en sväng med båten innan de åkte in igen. Det va alldelles för mycket vågor och för blåsigt så de va bara att åka hem igen. Fy va tråkigt för dom. De är verkligen jätte kul att se valarna måste jag säga. Men men, jag hoppas att de försöker nån annan gång.

Inte mycket till bilder denna gången. Jag har inte lagt in några i datorn sedans mamma kom. De får bli nästa gång.

Nu ses vi snart =)

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej Malena. Så himla kul att Anita har kommit till er!! Härligt att hela familjen är samlad. Jag är innne varje dag och läser din blogg, det är jätteroligt och du är så himla rolig när du skriver, härligt. Jag skrev ett litet meddelande till Mia på facebook för ett tag sen men vill bara säga stort tack för det fina kortet som ni skickade när du hade anlänt till Australien. Det var verkligen uppskattat!! Det låter som ni har det hur bra som helst, hoppas att det fina vädret kommer tillbaka snart. Hälsa alla med stora kramar ifrån oss. Puss och kram din kusin Frida

2009-11-09 @ 08:08:03
URL: http://fock.blogg.se/
Postat av: Zandra

Nej va kul=)

Jag har inte hunnit blogga eller skriva här hos dig för nu sover vi ju inte i detta huset..men om vi har tyr får vi tele i morgon så då kan vi kopla in bredband=)

2009-11-09 @ 14:21:16
URL: http://zockervadd.blogg.se/
Postat av: Julia

Klart jag kommer vilja joina dig i höstvädret :)

2009-11-10 @ 10:48:42
URL: http://frendbergs.blogg.se/
Postat av: Ida

Heej! =) Bara väntar på att dom ska släppa biljetterna nu! :D Så att man kan boka =)

2009-11-10 @ 18:20:19
Postat av: berit

hej Marlena! vi är inne o läser,tittar på din blogg då o då.Kul, nu ville vi se hur ni reagerade på mamms överaskning. går snart in igen för att se vad ni har för er. kram till er alla Roger o Berit

2009-11-11 @ 21:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0