Oj oj oj vad dålig jag är på att blogga nu...

09-11-11

Jag kan börja med att visa ett kort jag glömde lägga ut i förra inlägget. Jag och mamma va ju på Sunshine plaza och där åt vi lunch. Pannkakor med bär, glass och grädde. =) De va iaf de vi beställde, men så kom de ut med sirap också. Typiskt. Jag sa aldrig att jag ville ha sirap på, men de är visst ngn standard här. Så här såg de ut...



De va faktiskt väldigt gott trots sirapen. Men dyra va dom. 60 kr för två pannkakor. Men men, en ggn får väl gå.

I tisdags va de Mias day off. Alla låg på stranden medans jag försökte att ordna flyg till Sydney och hotell för mig och mamma. Vi åker ju hem tillsammans och mamma vill gärna se opera huset m.m. i Sydney så vi pker dit en dag tidigare. Så flyget och hotellet blev bokat, så de känns skönt att de är gjort. Priserna stiger hela tiden. Det börjar ju bli sommar här och skol loven börjar här i dagarna, så högsäsongen är definitivt påväg.

Annars har vi inte gjort så mycket. Bara legat vid stranden och badat i havet och poolen hela dagarna =P Vi hade en barbeque i tisdags, men dom bilderna ligger i pappas kamera så jag väntar bara på att föra över dom till datorn så ska ni allt få se lite därifrån också. =)
Föresten ja, hahahaha. Lite komiskt. Mias tå har krånglat ett tag så hon har väntat på att bli ledig så hon kan gå till doktorn. Men så i söndags eller någon dag så fick pappa ett bett på foten. Han har alltid varit lite känslig för bett och de blossar alltid upp mer än hos andra. Men detta bettet varade och svulnade så han fick gå till doktorn. De visade sig att det hade varit en ond spindel som hade gett han ett bett, och under de dagarna han hade hunnit att gå med detta så hade de spridit sig uppåt längs med benet. Så de va riktigt tur att han gick till läkaren. Han fick antibiotika mot de och så sa läkaren att han va tungen att vara still i ett par dagar. Inte gå i onödan och ha foten högt. Inte fick han bada i havet eller va på stranden heller, stackarn.

Dagen efter gick Mia till läkaren för att hon hade fått nageltrång. Så de slutade med att hon också ficxk antibiotika. =P

När jag och Mia kom hem från läkaren så hade mamma fått en flis i foten. Hon hade försökt att få ut den men de gick inte. =P Hon har faktiskt inte gått till läkaren än, men de verkar som hon fortfarande har den kvar i foten.

Så himla konstigt att en efter en får problem med fötterna =P

Ja nu, de va nog de för nu. Men jag ska försöka åter komma Väldigt snart! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0