Mr and Mrs Johansson

09-11-15

Nu va de klart. Två familjer har blivit en, familjen Johansson! =) Det va en helt underbar dag igår.

Alla vaknade upp som vanligt, jag tog en morgonpromenad vid 6.30. När jag kom tillbaka va Malin och Anders vakna också. Lite smått pirriga i magen försökte de ändå få i sig lite frukost. När Malin och Anders skulle gå en promenad passade jag, mamma och pappa på att hämta blommor som vi hade beställt som en liten överraskning åt dom. Det va en bukett från mig, mamma och pappa. En bukett från faster Lena med familj och barn och barnbarn. Och en bukett från Mia och Shawn. Super fina verkligen! Här står mamma och pappa med dom precis efter att vi har hämtat dom.

Mamma hade ordnat så att vi alla skulle ses på cafet kl 10. Malin och Anders skulle bli överraskade med blommor, kort och champanj. Så här såg de ut innan Malin och Anders anlände.

Som ni ser så är det bara två buketter med på bilden. Den tredje står på ett hotellrum. Mia och Shawns bröllopspresent va ett hotellrum för Malin och Anders att bo i på bröllopsnatten. Och där inne hade de också ställt in de fina blommorna och en flaska champanj att skåla med på natten =) Rummet hade utsikt från 10:onde våningen mot havet och stranden. Super häftigt att bo så på en bröllopsnatt tycker jag =D

Alice ville vara med och titta på blommorna också =)

Efter att ha skålat och läst kort så va de dags att gå hem och börja göra iordning sig =) Jag fick fixa mig själv först och sen va de dags att hjälpa Malin. Mamma och pappa kom över till vårat hotell också för att göra iordning sig. Jag lockade Malins hår och satte upp en fin blomma i håret, men sminkningen fick hon göra själv =P Mia kom ifrån jobbet ganska tidigt med, så hon han med att duscha och fixa sig också. Klockan 15.30 gick alla ner till stranden utom Malin och Anders. De skulle få byta och förbereda sig utan oss. =D

De hade valt en lite mindre strande och de va bara så himla fint!!!! Eftersom jag hade fått äran att filma hela bröllopet så fick pappa äran att ta kort med min kamera. Han lyckades dock inte få med så mycket bilder på hur det såg ut, utan tog bara kort på när Malin och Anders kom ner för den fina trappan och sen under cermonin. Men så här såg skylten ut som stod brevid sista trappsteget.

Det va helt sagolikt fint. Det finns ett kort som visar lite av hur fint de hade gjort på sanden iaf.

Det blir ju en halt annan sak när man är på stranden, för det va mer än så här. Men om ni ser så emellan stolarna så va sanden helt slät. Inte ett fotavtryck eller ngt. Istället för röda mattan så va den en slät gång av sand. Som skulle komma att bli Malin och Anders sista och första fotspår av innan och efter det blivit ett par. Och så låg de fina stenar och snäckor längs med gången. Och längst fram där de stod under cermonin så är det en rund cirkel med snäckor runt =)

Efter en liten sund av väntan som kändes som en evighet när man väntar på något så fint som ett brudpar. Så kom tillslut brudparet. Uppifrån och ner för trappan till underbart fin musik. Jag tror inte de va någon som kunde hålla tårarna inne.

Kolla in den fina klänningen Malin har, helt otroligt va fin den är på henne. Blombuketten va så söt också. Här är de framme i ringen och trolovar sig till varann =)

Som tur va sa båda ja. =) Ne jag skoja bara, de klart att de sa ja. Varför betala en resa till Australien och sen på bröllopet säga nej? Ne, de såg så kära ut så de va inte klokt. Efter den fina cermonin så fanns det ett bord uppställt med vittnes bok där Malin och Anders skulle börja fylla i och så här såg de ut.

Mia och Shawn blev vittnen så de fick också skriva i boken...

De va en fotograf med också som tog lite kort efter cermonin, så när hon tog kort passade jag på att ta tillbaka min kamera och ta lite kort med =) Kolla här vilket underbart par

Sen har vi den bedårande, söta och underbara Alice. Kolla här...

Finns de någon sötare unge eller? Helt otroligt! Här har vi hela familjen Johansson tillsammans

Kolla in Alice fina klänning pch skor =)

Mamma och Alice

Mia i sin fina klänning =)

Vi skålade åter igen med champanj, fast denna gången på stranden för att Malin och Anders har blivit Mr och Mrs Johansson =) Jag har väl sagt de massa gånger nu, men hela bröllpet va verkligen ett sagobröllop.

Malin har varit så orolig nu i två veckor att det skulle bli regn just precis på deras bröllopsdag. För det stod tydligen på internet. Men de va en av de finaste dagarna som vi har haft här nere under dersas vistelse i Australien. Strålande sol och härlig värme. Vågorna brusade i bakgrunden och sanden kröp in mellan tårna. Magiskt....

På vägen till baka till hotellet stannade vi till för att paret skulle få sin present av Mia och Shawn. Så att de kunde gå till sitt hotellrum precis när de ville. Nöjda och glada så fick vi ju ta en bild till på familjen tillsammans. =)

Nu va planerna att vi skulle äta lite snaks på taket på hotellet. Med Världens utsikt över solnedgången skålade vi med vin för den vackra dagen. Satte på lite musik och åt kex med ost. Här är ett kort på alla utom pappa. För det ätr han som tar kortet. =P

När klockan närmade sig 19 gick vi ner till restaurangen på hotellet för att äta våran middag. Först kom de in en förrätt som bestod av vårrullar av både vegetarisk sort och några med skaldjur.
Varmrätten va redan beställd sedan innan, så när vi ätit klart förrätten så kom den in efter ett tag =)
Alice somnade redan innan vi hade fått i oss först rätten så där va hennes dag avklarad. Han klarade cermonin riktigt bra och resten av eftermiddag/kvällen.
Vid 22 tiden va vi proppmätta och helt slut. Så Malin och Anders gick upp till deras rum och ...... Ja vem vet vad dom gjorde =P Vi andra gick in till oss och nattade oss ganska snart.

Grattis igen till Malin och Anders! Dagen blev riktigt lyckad och den kommer inte glömmas bort! Kramar Malena