Lyckad dag...

09-11-26

Hej hopp....

Igår fyllde jag år och dagen blev lyckad... Jag har tröttnat på att ha kalas/fester och göra en stor grej av min födelsedag. Istället försöker jag att planera så lite som möjligt.... För då blir man oftast nöjd över de lilla som händer =) Man kan jämföra med en film man vill se. Om man går och längtar efter en film och bygger upp massa förhoppningar om att den kommer vara bra, så blir de oftast en besvikelse när man går där ifrån. Men om man inte förväntar sig så mycket och inte bygger upp dessa förhoppningar så blir fimen oerhört mycket bättre! Precis så är de med mina fördelsedagar =) Ju mindre jag förväntar mig och längtar desto roligare blir dagen att fira när den väl kommer =D

Iaf, det började med att jag fick sms mitt i natten =P De va pappa. Eftersom han är kvar i Australien så va de mitt på ljusadagen där och helt fullt normalt att vara vaken. Men för en annan som låg i sin djupaste sömn så fick jag helt enkelt vakna =P Ne men de va jätte kul och få ett litet grattis sms faktiskt. =) Sen fick jag gratulationer utspritt över hela dagen =)

De började med att jag och Zandra åkte för att handla lite saker till hennes hus. Vi va på ladan och på överby. De va jätte mysigt! =) Sen åkte jag en sväng för att titta till flygplatsen. Se hur dom har de nu för tiden. =) Också trevligt! Efter de åkte jag för att titta till de hur mamma har fått de på jobbet. Hon flyttade ju här för ett tag sen till ett annat kontor. De såg jätte fint och trevligt ut. Sen när hon slutade åkte vi till Nordfeldts och köpte smörgåstårta och sötsaker för att fika med hos morfar =) De va mysigt också. Tihi... Hela dagen va mysig helt enkelt. Jag fick lite presenter och trisslotter som jag tyvärr inte vann ngt på.

Resten av kvällen tillbringade jag med en god vän framför en rolig film. Till de hade vi glögg, lussekatter, clementiner och julmust =) Väldigt bra avslutning på dagen måste jag säga!

Se vad bra de blev trots att jag inte hade planerat så mö. =)

Idag tänkte jag åka ut till överby igen, fast kolla på lite julklappar. De hade varit skönt att få de avklarat redan nu. Så kan man änga sig åt julpynt och julbak m.m. senare.

Ne, nu får de nog bli lite frukost för min del =) Kram på er och tack för alla grattis sms och kort. =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Malena!

Sorry att jag glömde din dag i går, men enligt bloggen verka du ha haft en bra dag ändå.... vilken tur! Grattis i alla fall! Du får kolla in vår blogg!

Kram Skåne!

2009-11-26 @ 12:37:11
URL: http://videochannas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0