Lawn ball

09-11-07

Igår vaknade jag och pappa vid 6 och tog promenaden runt husen som ligger upp för den super branta backen bakom oss. När vi kom tillbaka blev de god frukost med yoghrt och flingor, macka med ägg och juice. Så mycket brukar inte jag äta när jag äter här hemma. Men de va gottit.

Efter de så skulle jag åka med Travis till Noosa en sväng. Vi åkte förbi alla butiker och parkeringsplatser, till och med beachen körde han förbi. Jag hade ingen aning om vart vi va påväg. Men tillslut, när man inte kunde köra mer, så parkerade han på en öde parkering. Vi gick ur bilen och började gå. Den va en jätte fin "boardwalk" kan man nog kalla de, som man gick på längs med havet och stränder. Soligt och varmt och en helt underbar utsikt.
O så helt plötsligt så stannar Travis och pekar upp i ett träd. Wow en koala. Men fy va grymt! De är först gången jag har sett en koala i de vilda. Han va till och med vaken =) Eftersom koalor sover 20 timmar om dygnet är de inte så stor chans att se dom vakna, men denna rärde på sig. Flyttade till och med på sig till en annan gren. De va så häftigt och se asså.
Vi fortsatte att gå en bit och undertiden förklarade Travis lite om vart han brukar surfa, och se delfiner m.m. De hade varit coolt, att surfa med delfiner. Tråkigt att jag inte gillar vatten så jag kan lära mig hur man surfar =P

Efter en stunds promenad gick vi tillbaka till bilen. Vi tänkte åka in till Noosa centrum igen. Men efter 20 minuters letande efter en parkering så orkade vi inte mer. Han körde till ett annat ställe som ligger helt åt andra hållet. Så vi körde tillbaka till Coolum där vi bor för att fortsätta mot andra hållet.
Tillslut kom vi till en liten strand där de istort sett va bara han och jag och en pelikan =P Hehe, dom är rätt roliga asså. Vi tog ett dopp som varade ganksa länge =P Vi va nog i i 45 min upp till en timme. =P De är så varmt i vattnet här om man gämför med hemma. Så man vill bara inte gå upp.

När vi hade badat klart va de dags att åka hem igen. Jag skulle ju åter till frissan för att göra de lite mörkare rött. Och sen skulle vi spela Lawn ball.

Jag har tyvärr ingen bild på min nya hårfärg men jag ska försöka ordna de nån gång.

De här med lawn ball för er som inte vet vad de är. Så är de lite likt boul. De är mest gamlingar som spelar. Tydligen är de jätte stort här nere. Med tävligar som visas på teve o grejer. Man kastar en större "kula" än boul. På klotet, som mer låter rimligt, så finns de en liten ring på ena sidan, vilket menas med att den ska vara på insidan. Och en stor ring på andra sidan och den ska vara utåt handen, alltså ifrån kroppen. För klotet väger olika. Man kan inte kasta de rakt fram för de svänger åt ena hållet. Så man får sikta några meter ifrån den lilla vita bollen så att densvänger och lägger sig precis vid den vita. A, lite svårt att förklara, men de va ungefär lika kul som boul iaf. =P

här är en bild på en man somjobbade med detta och hjälpte oss lite granna.



På väg hem ifrån detta så stannade vi på indien restaurangen och åt middag. Jag, Mia och pappa iaf. Malin och Anders tog med sig maten hem =) Lilla Alice va trött efter en hård match =)

Sen va de bara att lägga sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0