Australia Zoo

09-11-05

Igår va det onsdag och de va äntligen dags att åka till Australia zoo. Jag har väntat hela min vistelse på den resan. De va jag, Mia, Anders, Malin och Alice som akte dit. Pappa ville tydligen stanna hemma och bada i vattnet.

Här sitter Alice och väntar på gratis bussen som ska ta oss raka vägen till zoot.



Som tur är så bor vi ganska nära sa det tog inte så lång tid att åka dit.
När vi kom dit så såg vi småödlor överallt. Precis som Gomez, Mia och Shawns husdjur i cafet. Jag hörde en fågel viska i örat att de va ung 1500 st minst. Här är ett exempel på en.



Grymt coola är dom också. Usch, kolla in denna ormen. Den va helt blå.



Malin hittade sitt nya favorit djur, den här fina Wombats



Sen kom de jätte fina elefanter



Som man fick mata. Det gjorde jag och Malin, men bilden på mig blev bara när jag klappa =P



Här har vi Mr sköldpadda också. De fanns två otroligt stora. De va riktigt grymt att se dom i verkligheten. jag har bara sett dom på teve förut.



Och såklart, Krokodilerna. Zoot är ju känt för Steve Irvin och hans krokodiler. Jag kan säga som så, att halva delen av djurparken betod av stora och små, häftiga och söta krokodiler och alligatorer. Och han hade till och med byggt upp en hel arena. Gjord för att kunna visa vad dom går för. Här är en bjässe som ville visa upp sig lite.





Sen kom vi till mina älsklingsdjur här nere i Australien =) Kängrur och Wallabie. Dom hoppade omkring fritt och va super tama. Man kunde lägga sig och goa med dom om man kände för de. De fanns till och med automater med kängrumat som man kunde köpa.
Här har vi Malin som klappar på en Wallabie



Och Jag som matar en kängru =)



De finns en massa fina svarta svanar i detta landet också. Här är ett ex



Den här lilla krabaten är helt bedårande att titta på. En röd panda



Brevid denna sötisen låg elefant paradiset, så här ser de ut



Här visar en elefant tänderna som är mega stora, men elefanten ville inte riktigt öppna munnen ordentligt. =P



Sen kom vi till det bästa på hela dagen. Tigrar =) Jag gillar verkligen katt djur asså. Nästa gång jag pker till australien ska jag betala för att gå in till dom. Hade jag vetat de innan att man fick vara med dom en halvtimma på morgonen innan vi bokade, sa hade jag bokat de med. Fy vad häftigt de skulle vara.



Jag fick inte så mycket bra bilder på dom tyvärr, eftersom det alltid är glasfönster när de kommer till tigerhägn.

Kolla här, på detta zoot fick man klappa koalerna, de va skoj.



Våra fåglar hemma är inte så himla intressanta, för dom är faktiskt ganska fula. Enligt mig alltså =P Men här nere kan dom vara ganska skojiga och söta. Kolla in denna lilla parveln.



Sen har vi ju ett av de farligaste djuret också. De har levt i många härrans år. De heter Komodo Dragons



De här små sköldpaddorna är inte ett dugg lika söta som den stora vi såg i början tycker jag. Dessa är ganska fula till och med. Jag hade för mig att jag tyckte de va fina, men de finns nog olika varianter =P



En lite mindre krokodil, men inte sötare för de.



Kolla in bamsingen till orm. Jag undrar verkligen vad den har ätit. Blä...



Huvudet är inte så litet heller



Men de hade allt söta djur för barn också. Tydligen så får de in nya "bäbisar" till djur, för varje gång som de små har växt till sig. Asså när de små kultingarna och lammen m.m. har blivit grisar och får så hämtas dom utan bönder. Samtidigt som dom kommer med nya småttingar. Allt för att barnen som kommer till Zoot ska få se små söta djur hela tiden. =P Smart kan man ju tycka.







Men detta djuret är verkligen inget mys och gos djur. Den heter Tasmanian Devil och är tydligen en också. Jag läste tråkigt nog inget om den, men detta lilla söta djur ska tydligen vara farlig.



Gissa vad detta är...



Hmm... Är de hundar???
Är de Vargar???
Inte är de hundar iaf, men visst ser de ut som de?! Det är släkt med vargar.
Dingos helt enkelt. Jag hade ingen aning om att dingo va så söta.



Men den här saken är inte direkt lika snygg. Det är en cassowaries. Ser ut som en struts fast fulare. =P

Sen har vi de mysiga koalorna igen =) Kolla in dessa =)









Här är en till cooling som vill visa upp sig =)



Här är ett par pratglada nissar =)





Sista kortet på vägen ut blev på kompisen till den första sköldpaddan jag såg när jag gick in.



Efter dessa coola djur så har man allt haft en bra dag. Jag hade lätt kunnat tänkt mig att gå dubbelt så länge, men har man en buss att passa så har man. Dessutom så va alla andra sokm va med trötta. Verkar som de bara är jag som är super intresserad av djur. =P Men jag kommer definitivt åka tillbaka hit.
När vi kom hem så hade pappa och Shawn bestamt sig för att vi skulle äta hämtmat. Så frammåt 19 tiden åt vi både pizza och indien och pasta. Ingen ville ha samma =P
När vi hade ätit va planeringen att se Twilight filmen. Pappa hade tagit med sig den hemmifrån mig. För att slippa betala för något som redan finns så att säga. Men när vi satte i filmen så fungerade de inte. =( Tydligen funkar inte svenska filmer i australienska dvd. Kunde inte någon kläckt ur sig de LITE tidigare. Så nu måaste vi iaf hyra den filmen. Haha.... Nu kommer snart tvåan =) Weho...

Så, nu va jag ikapp igen =) Kram på er....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0